Online plus

Peugeot 308 Cup

34Pregleda

Relativno jeftin trkački automobil

Ovde nije reč o običnoj 308-ci. Peugeotu nije strano pravljenje legendarnih trkačkih mašina. Od Dakara do Le Manša, sportsko odeljenje ove kompanije je osvojilo brojne titule u skoro svim disciplinama motosporta. Međutim, legendarni reli automobili Grupe B su finansijski van domašaja običnih smrtnika. Ako imate nešto novca i san da sedite za volanom trkačkog automobila, Peugeot ima rešenje.

O čemu se zapravo radi?

Ideja je da bilo ko može da ode u Peugeot salon automobila i da kupi 308 Cup, automobil koji može biti vaša igračka, ili sa kojim se možete takmičiti u različitim trkama kao što su TCR, VLN na Nordsšlajfeu i slično.

Ispod haube se nalazi isti motor kao i u GTI verziji 308. Zvuči pomalo slabo? Ne, ako napomenemo da se na njemu nalazi ogroman turbo iz modela 208 T1 koji drži rekord na stazi u Koloradu Pikes Peak. Ovaj motor zapremine 1,6 litara daje 304 konjskih snaga. S obzirom na to da je automobil težak svega 1,100 kilograma, moramo priznati da to predstavlja impresivnu kombinaciju. Zajedno sa trkačkim sekvencijalnim menjačem i pogonom na prednjim točkovima, zvuči još moćnije zar ne?

Ako sve ovo zvuči primamljivo, cena je oko 70.000 evra, s tim što će vam, ako bi odlučili da se takmičite bio potreban tim inženjera i pomoćnika.

Udobnost je ovom automobilu strani pojam

Ako očekujete da u ovom automobilu nađete radio i sedišta sa masažerima, pogrešili ste Kako je smanjenje ukupne težine automobila bio glavni cilj, enterijer je morao da pretrpi izvesne promene i prilično je jednostavan. On je u stvari u potpunosti prazan, osim što ima kontrolnu tablu sa različitim prekidačima, kavez i volan. Nedostatak ABS i bilo kog drugog sigurnosnog sitema znači da je vozač prepušten sam sebi, što zapravo i nije loša stvar

Forma prati funkcionalnost

Iako i dalje veoma podseća na GTI verziju 308, izbliza se jasno vidi da je reč o pravom trkačkom automobilu. Naime, ovaj automobil je toliko nizak da izgleda kao da pod dodiruje tlo i znatno je širi nego standardni automobil, jer kako bi drugačije stale gume za trke? Kombinacija širine i trkačkih guma znači da ovaj automobil nije težak za kontrolisanje. On poseduje agresivnu aerodinamičnu karoseriju. Zadnje krilo prilikom vožnje čini automobil lakšim za još oko 100 kilograma, jer odbija pritisak vazduha, a prednji branik i ravan pod sjajno manipulišu vazduhom oko njega.

Kakav je ovo automobil?

Naime, čak i pre nego što se sedne za volan i krene na stazu, vozač mora da prođe određenu proceduru ulaženja u automobil. Zahvaljujući velikom kavezu, sam ulazak u automobil predstavlja ne tako gracioznu scenu. Jednom kada se u njega uđe i sedne za volan, potreban je i dobrovoljac koji će vozaču vezati pojas. Pokretanje motora je složen proces i zahteva sekvencijalno pritiskanje dugmića, pa tako različiti klikovi i drugi zvuci prethode glasnoj rici motora. Nakon prevazilaženja zida zvukova, automobil je konačno spreman za vožnju.

Za one koji nikada ranije nisu vozili trkački automobil, vožnja bi predstavljala pravi šok. Naime, svaka neravnina na putu se oseća i u kabini, pa se može steći utisak da se vozač nalazi u mašini za pranje veša. Međutim, brojni senzori konstano vozaču daju informacije o tome šta se dešava ispod automobila. Najveća razlika između običnog i trkačkog automobila je u odgovoru samog automobila na vozačeve pokrete. Naime, kod trkačkog automobila gotovo ne postoji odlaganje između pokreta vozača i odgovora automobila. Kao takav 308 Cup model je vrsta automobila koja u milimetar prati komande vozača.

Kada automobil stvarno ubrza pojačava se i gravitacija, odnosno kao da nešto gura automobil ka tlu. Što brže ide, veći je pritisak. Iako je pristupačniji i lakši za kontorlu od većine drugih automobila za trke, 308 Cup i dalje zahteva punu koncentraciju prilikom vožnje. Što se automobil više forsira to je i veća buka u kabini.

Rezime

Peugeot 308 Cup je prava mašina za pravljenje buke i performansi. Ako želite automobil koji će biti udoban onda ovo svakako nije automobil za vas. No, ako želite da osetite konstantne nalete adrenalina i euforije, ovaj automobil će vaše želje svakako ispuniti. Glavno pitanje je da li je zaista vredan tih para? Međutim, ako se uzme u obzir cena drugih trkačkih automobila, 308 Cup zaista jeste jeftin.

Ostavite komentar