Online plus

Nova Opel Corsa

360Pregleda

Opel Corsa – detaljno

Kroz četiri generacije tokom 32 godine, širom Evrope prodato je skoro 12 miliona Corsi, uključujući i 2,8 miliona trenutne verzije modela Corsa D

Nova Corsa nastoji da pruži zabavnu vožnju, preciznost i udobnost

Kako smo više puta najavili , nova verzija Opelovog najprodavanijeg modela imaće premijeru na Salonu automobila u Parizu (od 4. do 19. oktobra). Peta generacija ovog modela treba da siđe sa proizvodnih linija u Ajzenahu i Zaragozi pre kraja godine. Po atraktivnoj početnoj ceni od 11.980 evra, Corsa E može da se naruči u sportskoj verziji sa troje vrata i benzinskim motorom (sve cene odnose se na Nemačku).

Novi 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo 
Ukupnom dužinom od 4,02 metra, nova Corsa nastoji da pruži zabavnu vožnju, preciznost i udobnost uz, kako kažu u Opelu, posebnu izradu enterijera koju su kupci navikli da vide samo u većim i skupljim automobilima. Ispod haube nove Corse je pored ostalih motora i novi trocilindarski 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ovaj ultra-moderni pogonski agregat džepnog formata je jedini 1,0-litarski trocilindarski motor u proizvodnji koji poseduje balansnu osovinu, što je drastično smanjilo nivo buke i vibracije. Kompaktni 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, u celosti izrađen od aluminijuma, koji je naravno usklađen sa Euro 6 standardom, dostupan je u dve verzije snage, sa 66 kW/90 ks ili 85 kW/115 ks po cenama koje kreću od 14.480 evra (troje vrata) ili 15.230 evra (petoro vrata). Obe verzije poseduju dobar obrtni momenat u nižim prenosnim odnosima, sa 170 Nm pri samo 1.800 rpm. Ova osobina najviše dolazi do izražaja pri ubrzavanju od 80 do 120 km/h, što je najbitniji opseg brzine za preticanje. Corsa sa svojih 115 konjskih snaga ostvaruje ovaj prelaz za samo 11,3 sekundi uz potrošnju od samo 4.3 litre benzina na 100 km u kombinovanom režimu.

1,0-litarski trocilindarski motor poseduje balansnu osovinu, što drastično smanjuje nivo buke i vibracije

Linija pogonskih agregata za novu Corsu dodatno je proširena uvođenjem novog 1,4-litarskog turbo motora od 74 kW/100 KS sa maksimalnim obrtnim momentom od 200 Nm, kao i poboljšana Euro 6 varijanta sa prirodnim usisavanjem vazduha, zapreminom od 1,2 i 1,4 litara i snagom od 51 kW/70 ks, odnosno 66 kW/90 ks. Pored toga, potpuno doterani, poboljšani 1.3 CDTI motori sa 55 kW/75 ks i 70 kW/95 KS, koji su takođe u skladu sa Euro 6 standardom, proširuju ponudu motora za Corsu sa dizel strane.

Obe verzije 1.0 motora uparene su uz doplatu sa potpuno novim manuelnim menjačem sa šest brzina. Ovaj sistem se ističe većom efikasnošću, zahvaljujući konstrukciji koja smanjuje trenje i omogućava veću preciznost. Novi Easytronic 3.0 je za 575 evra skuplji nego opcija sa manuelnim menjačem sa pet brzina, a uz motor 1.4 ecoFLEX sa 66 kW/90 ks, potrošnja goriva može da se smanji na 4,7 litara na 100 km u kombinovanom režimu.

Obe verzije 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motora uparene su sa potpuno novim manuelnim menjačem sa šest brzina

IntelliLink i pomoćni sistemi
Dizajn kabine organizovan je oko dopadljive kontrolne konzole i instrument table. Dodatno je dostupan 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji je deo „IntelliLink“ info-zabavnog sistema. Ovaj sistem koji košta oko 300 evra u doplati, ali zato nudi mnoštvo mogućnosti povezivanja, i kompatibilan je sa Apple i Android uređajima kojima se može upravljati pomoću glasa.

Corsa 5 osim ugodnog eneterijera iz „klase više“ nudi Bi-ksenonske farovi sa LED dnevnim svetlima i svetlima za skretanje koji se odlikuju dužim radnim vekom i većim dometom, kao i većom sjajnošću i intenzitetom boje.


Obe verzije 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motora uparene su sa potpuno novim manuelnim menjačem sa šest brzina

IntelliLink i pomoćni sistemi
Dizajn kabine organizovan je oko dopadljive kontrolne konzole i instrument table. Dodatno je dostupan 7-inčni ekran u boji osetljiv na dodir, koji je deo „IntelliLink“ info-zabavnog sistema. Ovaj sistem koji košta oko 300 evra u doplati, ali zato nudi mnoštvo mogućnosti povezivanja, i kompatibilan je sa Apple i Android uređajima kojima se može upravljati pomoću glasa.

Corsa 5 osim ugodnog eneterijera iz „klase više“ nudi Bi-ksenonske farovi sa LED dnevnim svetlima i svetlima za skretanje koji se odlikuju dužim radnim vekom i većim dometom, kao i većom sjajnošću i intenzitetom boje.

Opelov info-zabavni sistem koji košta oko 300 evra u doplati, nudi mnoštvo mogućnosti povezivanja, i kompatibilan je sa Apple i Android uređajima

Unapređeni Advanced Park Assist sistem za pomoć pri parkiranju autonomno upravlja vozilom prilikom parkiranja. Side Blind Spot Alert sistem senzora pokriva tri metra sa leve i desne strane vozila, i detektuje objekte ili druga vozila u mrtvom uglu vozila. Ukoliko se drugo vozilo nađe u dometu senzora, aktivira se upozoravajući LED signal na retrovizoru sa odgovarajuće strane. Dodatni paket opreme, koji se sastoji od naprednih funkcija sistema Park Assist i Side Blind Spot Alert, dostupan je za 580 evra.

Pomoć na uzbrdici i upozorenje sudara
Pomoć pri pokretanju vozila na uzbrdici (Hill Start Assist) deo je standardne opreme, i produžava delovanje kočnice dve sekunde nakon što je vozač skinuo nogu sa papučice kočnice. To sprečava da se Corsa pokrene prilikom polaska na semaforu ili parkingu na uzbrdici. Kupcima su dostupne i dodatne funkcije kao što je zadnja kamera koja se doplaćuje 295 evra, a bezbednost povećavaju i novi sistemi kao što je prednja kamera Opel Eye druge generacije, sa prepoznavanjem saobraćajnih znakova, upozorenjem na promenu saobraćajne trake, asistencijom za duga svetla, indikatorom odstojanja i upozorenjem na mogućnost čeonog sudara. Kako bi pružio maksimalnu bezbednost, sistem upozorenja na mogućnost čeonog sudara koristi i zvučni signal i crveni simbol upozorenja koji se projektuje na vetrobransko staklo ispred vozača u momentu kada razdaljina između dva susedna vozila pređe minimalnu određenu granicu.

Corsa 5 poseduje Bi-ksenonske farovi sa LED dnevnim svetlima i svetlima za skretanje koji se odlikuju dužim radnim vekom i većim dometom

Standardno dostupan sistem praćenja pritiska u pneumaticima upozorava vozača u slučaju prevelikog smanjenja pritiska u nekom od njih.

Sve u svemu, Opel je uspeo da mnogo toga spakuje u ovaj mali gradski automobil! Ipak, ne zaboravimo, „papir“ trpi sve, a kako u praksi zapravo funkcioniše nova Corsa, saznaćemo uskoro, nakon prvih test vožnji.

Ostavite komentar