Online plus

Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE63

Sada i zvanično...
1.24KPregleda

„G“ umesto „M“

Nakon debija GLE klase Coupe pre par meseci na NAIAS-u u Detroitu, sada je pred njujorški salon predstavljen i praktičniji „brat“


Mercedes je temeljno revidirao svoj bestseler u SUV segmentu. Kao što nova nomenklatura nalaže, „ML“ oznaka je prepustila mesto „GLE“. Sa vizuelnog aspekta, to se pre svega tiče prednjeg i zadnjeg dela automobila. Iza A stuba, sve zapravo izgleda kao evolucija ML-a.

Štutgartska marka sada dobija i „plug-in“ hibridni model unutar svoje SUV ergele – GLE550e 4MATIC. On po štedljivosti nadmašuje GLE300d sa četvorocilindarskim dizel motorom, a nudi performanse V8 modela. Prednosti novog GLE se takođe ogledaju u boljoj upravljivosti i voznim osobinama, izdašnijem unutrašnjem prostoru i sofisticiranijim sistemima aktivne i pasivne bezbednosti. Kada govorimo o visokim performansama, tu su Mercedes-AMG GLE63 4MATIC i GLE63 S 4MATIC, koji će uz standardni model svoju premijeru imati zvanično na Salonu automobila u Njujorku.

U Mercedesu kažu da je ovde reč o „remek delu“ tehnologije u uštedi potrošnje goriva, sjedinjenom sa superiornim voznim osobinama, upotrebljivošću i robusnošću tipičnom za SUV automobile. Imamo razloga da im verujemo.

Dizel i hibrid za efikasnost sa uživanjem u vožnji
Pored atraktivnog dizajna, Mercedesov SUV srednje veličine nudi i lep vozački doživljaj jer tu je DYNAMIC SELECT sistem asistencije poznat iz E i S klase. GLE klasa raspolaže zaista sa širokom lepezom dostupnih agregata sa četiri, šest i osam cilindara.

Poseban naglasak je na GLE300d sa 204 ks, koji pored odličnih performansi pruža nisu potrošnju goriva. Reč je o prvom svetskom SUV-u sa konvencionalnim pogonom koji emituje 140 g/km CO2 i troši samo 5,4 l goriva na pređenih 100 km.

Nije manje impresivan prvi Mercedesov „plug-in“ hibrid među krosoverima. Sistem ukupno isporučuje 442 ks u GLE550e 4MATIC, što garantuje briljantne performanse i emisiju CO2 od samo 78 g/km i prosečnu potrošnju od 3,3 l goriva na 100 pređenih kilometara. Hibridni model je sposoban da 30 km pređe isključivo pogonjen električnom energijom.

Dakle, novi GLE550e 4MATIC raspolaže performansama karakterističnim za V8 motore a troši kao „trocilindraš“, uz poslovične praktične i ostale atribute svojstvene za premijum SUV. Pogonski sistem se sastoji iz V6 agregata sa direktnim ubrizgavanjem goriva (333 ks) i hibridnog modula sa 116 „električnih“ ks. Maksimalni obrtni moment iznosi 650 Nm. Pored impresivnog ubrzanja zahvaljujući „boost“ funkciji, inovativni pogonski sistem pruža mogućnost čisto električnog pogona do brzina od 130 km/h.

Režimi vožnje su HYBRID, E-MODE, E-SAVE i CHARGE. U HYBRID režimu sistem automatski bira najoptimalniji vid pogona kombinujući rad SUS motora i hibridnog modula u cilju balansiranja raspoložive energije. E-MODE pruža čisto električni pogon, dok E-SAVE obezbeđuje nivo punjenja baterija da bi se kasnije, u urbanim uslovima vožnje primera radi, mogla iskoristiti električna energija. CHARGE postavka znači da se baterija puni bilo tokom vožnje ili statično.

Kompaktni hibridni modul je integrisan u 7G-TRONIC PLUS menjačku kutiju, a električna energija se skladišti u paket litijum-jonskih baterija od 8,8 kWh. Punjenje može da se obavi putem javnih stanica ili iz kućne mreže (220 V), i traje (najkraće) 2 časa.

BlueDIRECT V6 
GLE400 4MATIC je pogonjen twin-turbo V6 motorom sa novim piezo brizgaljkama i MSI paljenjem sa više varnica. Motor isporučuje 333 ks i 480 Nm obrtnog momenta već od 1.400 o/min, trošeći pritom u proseku 8,8 l goriva na 100 km uz emisiju CO2 od 209 g/km.

Dizel sa dodatnim mogućnostima
Sa novom generacijom GLE, dizel model će biti opciono opremljen sa reduktorom i međuosovinskom blokadom diferencijala. Menjačka kutija poseduje novi tip konvertera obrtnog momenta sa efikasnošću od 92 odsto i ukupnim odnosom od 9,15 kroz 9 stepeni prenosa (novi 9G-TRONIC menjač). To je doprinelo visokom stepenu efikasnosti. Dvostruki torzioni prigušivač turbine sa centrifugalnim klatnom i konverter obrtnog momenta sa blokadom diferencijala sa povratnom oprugom obezbeđuju uglađenost vožnje po kojoj je Mercedes poznat.

 

Snagator
Novi Mercedes-AMG GLE63 4MATIC je snažniji i atraktivniji nego ikada. Sada sa drugom oznakom, naslednik Mercedes-Benza ML63 AMG dolazi sa 5,5 litarskim twin-turbo V8 motorom, moćnijim nego ranije. Pored „osnovne“ verzije sa 558 ks, tu je i „naoštreni“ S model sa 585 „konja“. Šasija je u potpunosti revidirana radi obezbeđivanja još bolje vozne dinamike i agilnosti. Odziv na papučici gasa je brži kao i promene stepena prenosa. AMG model se lako prepoznaje po dvostrukim „sečivima“ na masci hladnjaka i „A“ krilu.DYNAMIC SELECT sa „off road“ programima vožnje
Sistem podešavanja voznih karakteristika novog GLE nudi do šest programa vožnje. Pored poznatih INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY (klizavo) i SPORT postavki, 4MATIC modeli dolaze sa OFFROAD režimom za blagu terensku vožnju sa DYNAMIC SELECT kontrolnom jedinicom na centralnoj konzoli. Ukoliko je GLE opremljen opcionim Off-Road paketom, OFFROAD+ režim je dostupan. On pruža mogućnost redukcije stepena prenosa i stoodstotnu međuosovinsku blokadu diferencijala da bi se ostvarila maksimalna moguća trakcija u ekstremnim uslovima vožnje. Sve ovo je dodatno pojačano opcionim AIRMATIC vazdušnim oslanjanjem sa povišenim klirensom do 28 cm i dubinom gaza od 60 cm. Važne komponente donjeg postroja su zaštićene ojačanim zaštitnim panelima.
SPORT+ kod AMG modela nudi vozne karakteristike koje vozač može da skroji po svom nahođenju u cilju ostvarivanja izraženih sportskih performansi. Odziv na papučici gasa, promene stepena prenosa, granica aktiviranja ESP-a, servo asistencija… sve je uslovljeno što boljim sportskim voznim karakteristikama.Mercedes-AMG koristi specijalni razvodni reduktor u okviru AMG Performance 4MATIC pogona na sve točkove u GLE63 i GLE63 S. Ova solucija deli obrtni moment u odnosu 40:60 između prednje i zadnje osovine, što ubrzava dinamične prolaske kroz krivine. ACTIVE CURVE SYSTEM je standardan na AMG modelima. AMG RIDE CONTROL sportsko ogibljenje sa AIRMATIC paketom ne sastoji se samo od vazdušnog oslanjanja sa automatskim podešavanjem, GLE63 je takođe opremljen specijalnim oprugama, koje operišu u sinergiji sa ADS Plus varijabilnim amortizerima.

Vrhunska bezbednost
Novi GLE je impresivan što se tiče bezbednosnih atributa. Suvišno je reći da su ostvarene najviše moguće ocene u ovom domenu na međunarodnom planu kada su pitanju prošli modeli, a GLE ih sve daleko nadmašuje. Sveobuhvatni bezbednosni koncept se odnosi na četiri oblasti:- Bezbednu vožnju, što znači izbegavanje opasnosti, pravovremeno upozorenje i pomoć vozaču sa širokom lepezom sistema asistencije vozaču

Potencijalnu opasnost, koja se prevenira aktiviranjem zaštitnih mera (PreSAFE®)

Incident u saobraćaju, kada se obezbeđuje zaštita putnika izuzetno stabilnom putničkom ćelijom sa definisanim zonama deformacije i sistemima zaštite poput vazdušnih jastuka i zatezača pojaseva

Nakon incidenta u saobraćaju, prevenira se najgore i obezbeđuje se najbrža moguća asistencija

Oprema
Standardna oprema je zaista izdašna na novom GLE, bazirana na prethodnom modelu, a obogaćena novim sistemima asistencije poput CROSSWIND ASSIST (asistencija pri udaru bočnog vetra) i COLLISION PREVENTION (sistem prevencije sudara). Ekološka start/stop funkcija, DYNAMIC SELECT kontroler na centralnoj konzoli, revidirani multifunkcionalni volan, kao i Audio 20 CD info-zabavni sistem sa displejom od 7 inča i komunikacionim modulom neophodnim za korišćenje Mercedesovih servisa su takođe deo standardne opreme.

Naravno, paket može biti dalje unapređen stvarčicama poput DISTRONIC PLUS sistema sa asistencijom upravljanja i Stop&Go Pilotom, PreSAFE® kočenjem sa sistemom zaštite pešaka, BAS PLUS sistemom, aktivnom detekcijom „mrtvog ugla“ i neželjenog izlaska iz vozne trake itd. Sistem pokrivanja kamerom od 360° je poznat i od ranije, kao i sistem „noćnog vida“ poboljšanog inteligentnim LED sistemom osvetljenja.

AMG Line paket donosi mnoge vizuelne atrakcije i izražen atletski izgled, a uključuje posebne odbojnike, AMG točkove od 20 cola itd.

Nova generacija COMAND Online sistema sa displejom od 8 inča je dostupna kao opcija. Sistem se sastoji, između ostalog, od DVD plejera, sistema prepoznavanja saobraćajnih znakova uz funkciju upozorenja ulaska na pogrešan put. COMAND Online se može dodatno opremiti DVD šaržerom za 6 diskova i zabavnim sistemom za zadnja sedišta sa daljinskom kontrolom i TV risiverom. Takođe je dostupan i Harman Kardon ili Bang & Olufsen audio sistem.

Nomenklatura
Da se podsetimo na novu Mercedesovu nomenklaturu SUV modela. Kao što je poznato, štutgartski krosoveri imaju sada drugačije oznake. Svi nose slovo „G“ u oznaci, što podseća na legendarnu G klasu. Ipak, ovi „all-rounderi“ poseduju akronime od tri slova. Nakon „G“ uvek sledi „L“, a treća slovna oznaka određuje pripadnost segmentu. Dakle, samo je originalna G klasa neizmenjena, dok su ostali „off-roaderi“ dobili nova imena:

GLA – SUV A segmenta
GLC – SUV C segmenta (bivši GLK)
GLE – SUV E segmenta (bivša M klasa)
GLE Coupe – SUV kupe E segmenta
GLS – SUV F segmenta (bivši GL)

U skladu sa ovom filozofijom su promenjeni i nazivi AMG modela:
Mercedes-AMG GLA45 4MATIC
Mercedes-AMG GLE63/GLE63 S 4MATIC
Mercedes-AMG GLS63/GLS63 S 4MATIC
Mercedes-AMG G63/G65

Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery