Online plus

Mercedes-Benz G klase

2.3KPregleda

4×4 ikona

Svi budući primerci G klase će ponuditi do 16 odsto više snage, uz nižu potrošnju goriva


U paletu je uključen i G 500 sa novim, moćnim 4,0 litarskim V8 biturbo. Svi motori su u skladu sa novim Evro 6 ekološkim standardima. Nova je postavka ogibljenja, sa osetljivijom elektronskom kontrolom stabilnosti, što je rezultiralo poboljšanom stabilnošću vozila, a samim tim i boljom bezbednošću i komforom. Izmene su doživeli i eksterijer i enterijer vozila. Biće dostupna i specijalna AMG edicija.

Mercedesov klasik među terencima započinje novo poglavlje jedne više nego uspešne priče, koja traje već više od 35 godina. Uz konstantno unapređenje tehnologije i sveukupnih specifikacija vozila, G klasa je stvorila pravi kult među svojim obožavaocima. Sada, u skladu s tradicijom, novi 4,0 litarski V8 biturbo sa direktnim ubrizgavanjem goriva, predstavljen u G 500 4×4², svoju premijeru doživljava i u G klasi.

Novi osmocilindraš je baziran na novoj generaciji Mercedes-AMG V8 motora, a poznat je po Mercedesu-AMG GT i Mercedesu-AMG C 63. Za potrebe G klase je modifikovan, tako da isporučuje 422 ks i 610 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Ostali atributi koji se ističu uključuju dinamičan odziv i velika vučna sila, omogućena kroz upotrebu dva turbo punjača, koji nisu smešteni van redova cilindara već između njih, u takozvanoj „hot inside V“ konfiguraciji. Ova arhitektura obezbeđuje kompaktan dizajn, optimalan odziv i nižu emisiju. Veliki stepen efikasnosti je postignut upotrebom piezo brizgaljki sa sagorevanjem vođenim mlazom. Relativno mala masa motora je postignuta upotrebom aluminijumskog V8 bloka. Zidove cilindara odlikuje Daimlerova NANOSLIDE® tehnologija, što ih čini dvostruko tvrđim u odnosu na konvencionalno rešenje od livenog gvožđa. Na taj način se minimizovalo unutrašnje trenje a samim tim i potrošnja goriva.

Više snage uz manju potrošnju goriva 
Motori kod ostalih modela su dodatno razvijeni i unapređeni u cilju postizanja što bolje vučne sile i optimizovane potrošnje goriva. G 350 d od ranijih 155 kW/211 ks, sada raspolaže sa 180 kW/245 ks, s tim što se maksimalni obrtni moment popeo sa 540 na 600 Nm.

AMG G 63 isporučuje 420 kW/571 ks (dodatnih 20 kW/27 ks u odnosu na pre) uz maksimalni obrtni moment od 760 Nm. Umesto ranijih 450 kW/612 ks, dvanaestocilindraš iz AMG G 65 sada poseduje 463 kW/630 ks i 1000 Nm. G 350 d, G 500 i AMG G 63 su standardno opremljeni start/stop funkcijom.

Tipično za G klasu, novi modeli su zadržali poznati „kockast“ dizajn i šasiju u obliku merdevina, koja poseduje dosta rezerve da se izbori sa povećanom snagom. Naravno, zadržane su i izvanredne „off-road“ sposobnosti sa permanentnim pogonom na sve točkove, reduktorom i tri blokade diferencijala koje mogu biti aktivirane i deaktivirane tokom vožnje.

Standardna postavka ogibljenja je revidirana sa optimizovanim amortizerima, da bi se ostvarila bolja kontrola karoserije i bolji komfor prilikom vožnje na asfaltu. Adaptirano podešavanje elektronske kontrole stabilnosti doprinosi boljoj voznoj dinamici, ali i stabilnosti i bezbednosti. Optimizacija ASR i ABS sistema je rezultirala poboljšanom trakcijom, doprinevši kraćem kočionom tragu.

G 500 je opciono dostupan sa novim adaptivnim sistemom amortizacije sa „Sport“ i „Comfort“ režimima rada. Ovo u velikoj meri doprinosi boljoj agilnosti u „Sport“ režimu bez ugrožavanja „off-road“ potencijala vozila, u isto vreme redukujući, za SUV tipično naginjanje karoserije u krivinama.

Vizuelni aspect
Sa vizuelne strane, novi G 350 d i G 500 se posebno lako identifikuju po restilizovanim odbojnicima i standardnim AMG zasvođenim lukovima točkova u boji karoserije. G 350 d dolazi sa standardinim naplacima od 18 cola sa pet paoka.

Kada je reč o unutrašnjosti, G 350 d i G 500 se odlikuju atraktivnim klasterom instrumentacije u „dvocevnom“ maniru i multifunkcionalnim displejem od 11,4 cm. Dva AMG modela takođe odlikuje redizajnirana instrumentacija. Novi paket boja je takođe dostupan za kupce koji žele da svoju AMG G klasu dodatno personalizuju. U igri su ekskluzivne boje poput „sunčani zrak žuta“, „paradajz crvena“, „tuđin zelena“, „zalazak sunca narandžasta“ i „galaktički zrak ljubičasta“. Odvojive komponente poput retrovizora, odbojnika, lukova točkova, prstena oko rezervnog točka, ali i krov, obojeni su u „opsidijan crnu“ boju. Šavovi u kabini se slažu sa bojom karoserije.

Novi AMG EDITION 463 specijalan model
Sa novim EDITION 463 specijalnim modelom, Mercedes-AMG daruje G klasi impresivan sportski izgled. U sjajne komponente enterijera se ubrajaju instrument tabla u dva tona, sedišta takođe u dva tona, urađena u kvalitetnoj „designo“ koži sa bočnim potporama presvučenim kožom u „karbon“ izgledu, sa naravno kontrastnim prošivima.

Što se spoljašnjosti tiče, donja zaštitna oplata je urađena od nerđajućeg čelika, a AMG sportske trake duž bokova, zaštitna insertacija od crnog aluminijuma, kao i točkovi od 21 cola, dodatno naglašavaju ekskluzivnost ovog modela. EDITION 463 je dostupan kako na bazi Mercedesa-AMG G 63, tako i AMG G 65.

Pavle Barta

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery