Online plus

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Neobična forma malog Mercedesovog kupea sa četvoro vrata
489Pregleda

Mercedes za mlade

Kada smo ga prvi put ugledali, oduševile su nas njegove sportske proporcije i naprosto utisnuta dinamika. Sada dolazi u još jednoj, neobičnijoj formi – Shooting brake.


Niži profil i produžena „kupeovska“ linija krova su ključni elementi dizajna novog modela. Samom karoserijskom konfiguracijom je obezbeđeno i više prostora u pojasu glava u odnosu na kupe. Dimenzije CLA Shooting Brakea su 4.630 mm kada je u pitanju dužina, 1777 mm širina i 1435 mm kada govorimo o visini. Inicijalno će biti ponuđen sa dva dizel i tri benzinska motora, kao i 4MATIC pogonom na sve točkove. Prodaja je startovala u januaru, s tim što će isporuke početi krajem marta.

„Novi CLA Shooting Brake je najnoviji član naše uspešne porodice kompaktnih modela. Lepeza koja sada uključuje pet modela, pokriva izuzetno širok spektar kupaca. Tu je prostrana B klasa, zatim dinamična, mladalačka A klasa, avangardni CLA kupe i kompaktni SUV GLA“, kaže Ola Kalenius, član odbora Mercedes-Benz Carsa zaduženog za marketing i prodaju. „Kao što je slučaj sa većim „bratom“, CLS Shooting Brakeom, i CLA Shooting Brake cilja na aktivne osobe, koje žele nešto van mejnstrim tokova, automobil koji impresionira svojom upotrebljivošću.“

Vodeći princip kojim su se rukovodili dizajneri je bila „senzualna čistota“ kao izraz modernog luksuza.

Uzbudljivi detalji dizajna OrangeArt specijalne edicije obezbeđuju krajnju privlačnost ovog modela. Narandžasti prstenovi uokviruju bi-ksenonske farove. Obodi AMG alu naplataka su takođe obojeni u narandžastu u OrangeArt izdanju. Narandžasto crna sportska edišta i kontrastni šavovi doprinose atraktivnoj definiciji enterijera.

Lepota i praktičnost
Elegantno izveden „rep“ Shooting Brakea, u kombinaciji sa varijabilnošću koju nudi, obezbeđuje neophodne praktične atribute jednog „karavana“, bez ugrožavanja ambicije CLA da mu atraktivan dizajn bude adut. Prostor u pojasu glava je značajno veći nego u kupeu, a prilaz zadnjoj klupi je lakši.

Prostranost je takođe jedan od glavnih atributa Shooting Brakea. Prtljažnik obezbeđuje zapreminu od 495 do 1354 l. Ukoliko se zadnja sedišta pomere u strmiju „kargo“ poziciju, zapremina se povećava na 595 l, sa i dalje pet meta za putnike.

Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,22 u BlueEFFICIENCY izdanju, kupe verzija je postavila standarde u Mercedesovoj gami. CLA Shooting Brake je takođe „šampion“ među velikoserijskim automobilima, vodeći u segmentu sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26.

Već od početka prodaje, CLA Shooting Brake dolazi sa velikim izborom motora. U igri su dva dizela i tri benzinca. Sve motore odlikuju dobre performanse uz nizak nivo buke i emisije štetnih gasova.

CLA 200 CDI sa 136 ks je posebno efikasan. Maksimalna brzina iznosi 215 km/h, uz prosečnu potrošnju u kombinovanom ciklusu od samo 3,9 l/100 km i emisiju od 101 g CO2/km.

U svim verzijama je start/stop funkcija standardna, a svi motori su u skladu sa Evro 6 standardima. Pogon na sve točkove je dostupan inicijalno u CLA 250 4MATIC i CLA 250 Sport 4MATIC. Nakon njih će uslediti i CLA 200 CDI 4MATIC i CLA 220 CDI 4MATIC, i to od septembra 2015.

Dizajn
Pre dve godine, u formi CLS Shooting Brakea, Mercedes-Benz je kreirao sportski automobil kakav nije viđen ranije – sa pet sedišta i velikim prtljažnikom. Kreatori ovog koncepta automobila sada ponavljaju priču sa CLA Shooting Brakeom, drugim takvim modelom.

Mnogi detalji na CLA Shooting Brakeu poput bočnih stakala bez okvira ga definišu kao kupe, ali on neminovno nudi varijabilnost i praktičnost svojstvene za karavane.

Isprepletanost oštrih, definisanih linija i velikih površina daje CLA Shooting Brakeu karakterističan izgled, razdvajajući ga od ostalih modela u segmentu. Sportski dizajn prednje sekcije pruža ovom automobilu tipičan izgled.

Enterijer
Progresivan, sportski izgled spoljašnjosti se nastavlja i kada je enterijer u pitanju. Tu ponovo dolazimo do „senzualne čistote“, kao osnovnog dizajnerskog motiva. Da bi „umetnički“ aspekt bio doveden do perfekcije, morali su biti upotrebljeni i vrhunski materijali. Naravno, Mercedes tu nije omanuo.

Klaster instrumentacije se sastoji od dva velika okrugla pokazivača, gde svaki ima mali brojčanik unutar sebe. Srebrne kazaljke su ukrašene crvenim umecima, dok je površina brojčanika urađena u srebrno-sivoj teksturi. Još jedan detalj koji treba spomenuti je nova generacija volana sa tri paoka, koji je dostupan u različitim varijantama, uključujući i multifunkcionalni sportski upravljač sa zaravnjenim dnom i crvenim šavovima.

Armaturna tabla poseduje pet okruglih ventilacionih otvora. Spoljni prstenovi na svim modelima su urađeni u kvalitetnom galvanizovanom finišu u vidu „srebrnog hroma“. CLA Shooting Brake takođe poseduje najnoviju generaciju sistema telematike.

Vertikalni displej u formi „tableta“ dolazi u sedmoinčnom izdanju, zajedno sa klavir crnim frontalnim panelom visoko sjaja. Kao opcija sa COMAND Online sistemom ili Audio 20 uređajem, displej može da „poraste“ do 8 inča.

Bezbednost
Kada su bezbednosni sistemi u pitanju, kod Mercedesa naravno da nema greške. Istraživači u oblasti saobraćajnih incidenata su napravili proračun po kome Mercedesov COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (sistem prevencije sudara) može da smanji udare u zadnji deo vozila za do 30 odsto u odnosu na one koji ovaj sistem ne poseduju. Ovaj sistem je u CLA Shooting Brake standardan. U odnosu na sistem bez sufiksa „plus“, poseduje i tehnologiju autonomnog kočenja u cilju redukovanja rizika od sudara.

Ne treba zaboraviti ni sistem koji detektuje umor vozača – ATTENTION ASSIST. Funkcioniše u rasponu brzina od 60 do 200 km/h, a koristi displej od pet podeoka koji vizualizuju aktuelni stepen budnosti vozača.

Perspektivan
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake je definitivno novi adut marke jer pleni svojom atraktivnošću. Širom sveta, do sada je štutgartska marka prodala oko 900.000 kompaktnih modela, uključujući 100.000 CLA. CLA Shooting Brake se proizvodi u fabrici u Kečkemetu, u Mađarskoj, i bez dileme će doprineti afirmaciji Mercedesa, posebno među mlađim kupcima.

Pavle Barta

Ostavite komentar