Online plus

McLaren 570S Coupe

Porsche 911, Audi R8 i Mercedes-AMG GT, pripremite se za bitku
112Pregleda

Višebojac iz Vokinga

McLaren je konačno lansirao svoju Sport Seriju


McLaren je poznat kao proizvođač supersportskih automobila. Tu je odnedavno i jedan hiperautomobil – P1. Dakle, britanska marka se do sada nije mogla nazvati proizvođačem sportskih automobila. Međutim, to se sada menja. Naime, lansirana je Sport Serija, pa smo dobili i treću kategoriju proizvoda firme iz Vokinga.

Model je nazvan 570S Coupe, i predstavlja prvi McLarenov model koji se našao na teritoriji Porschea 911 Turbo, Audija R8 i Mercedesa-AMG GT. Baziran je, naravno, na istim osnovnim parametrima kao i više pozicionirana „sabraća“, tako da deli DNK sa Super Sport i Ultimate serijom. To znači da automobil pokreće 3,8 litarski twin-turbo V8, uparen sa sedmostepenom transmisijom s dvostrukom spojnicom. Motor je smešten u sredinu monokok šasije od ugljeničnih vlakana a 30 odsto komponenti motora je redizajnirano. Sasvim logično, po snazi je niže pozicioniran od 650S i hibridnog P1, koji raspolažu sa 650 odnosno 916 ks. Model 570, kao što mu ime sugeriše, isporučuje 570 „konja“ pri 7.400 o/min, uz 600 Nm maskimalnog obrtnog momenta, dostupnog između 5.000 i 6.500 o/min.

Raspoloživa snaga i sila su dovoljne da lansiraju ovaj McLaren do „stotke“ za samo 3,2 sekunde, do 200 km/h za 9,5 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 328 km/h. Sve ovo deluje još impresivnije kada se u obzir uzme McLarenova tvrdnja da će potrošnja 570S (9,2 l na 100 km) izuzeti ovaj automobil iz grupe velikih potrošača goriva koji se dodatno oporezuju. Pored „S“ verzije, biće tu i dostupniji, nešto slabiji model, ali će bez sumnje i on biti izuzetan performer. Emisija CO2 takođe nije velika za ovaj tip automobila i iznosi 258 g/km.

Izvanredne performanse u velikoj meri mogu da zahvale lakoj konstrukciji. MonoCell II šasija ima masu od samo 80 kg, a ukupna težina vozila iznosi 1313 kg, što je po McLarenu 150 kg manje od najbližeg konkurenta. Doprinos parametrima koji znače performanse je iz tog razloga izuzetno velik. Naime, reč je o 434 ks po toni. Kabina je redizajnirana da bi ulazak i izlazak iz nje bio olakšan, što je sasvim logično s obzirom da će ovaj model u većoj meri biti svakodnevni automobil nego ostali članovi McLarenove „štale“. Vrata mu se otvaraju i šire prema gore, što je zaštitni znak svih serijskih McLarena, i osobina je rezervisana za automobile iz par kategorija iznad.

Ukupni gabariti se mogu porediti sa 911 ili R8. Jedva da je duži, nešto je širi i niži u odnosu na nemačke konkurente. Zapravo, malo je duži i od 650S, ali kraći od 675LT. Paneli karoserije su mu od aluminijuma i njegov izgled jasno pokazuje „krvnu“ povezanost sa ostalim McLarenovim modelima.

570S kontakt sa tlom ostvaruje preko Pirelli P Zero Corsa pneumatika, koje obavijaju točkove od 19 cola napred i 20 cola nazad, a karbon keramičke kočnice su standardne. Gume su dimenzija 225/35 R19 napred i 285/35 R20 nazad. Ogibljenje je temeljno revidirano, tako da je horizontalni prednji amortizer iz više pozicioniranih modela izbačen, a na njegovo mesto su došli fiksni horizontalni stabilizatori napred i pozadi, kao i adaptivni amortizeri.

McLaren 570S je dvosed, a enterijer krasi klaster digitalne instrumentacije, sedmoinčni displej osetljiv na dodir, audio sistem sa četiri, osam ili 12 zvučnika. Opcije, kada je personalizacija u pitanju su više nego obimne.

McLaren je sa 570S pre svega težio da napravi pre svega svakodnevno upotrebljiv sportski automobil. Kabinski prostor jeste fokusiran na vozača, ali preglednost i funkcionalnost su na višem nivou nego kod bilo kojeg drugog McLarena. Sportska sedišta su presvučena kožom a trkačka su opciona. Armaturna tabla i volan su takođe presvučeni kožom. Optimalna rešenja, što se ergonomije tiče, isto tako naglašavaju pre svega upotrebljivost ovog sportskog automobila. Čak i mesta za odlaganje različitih predmeta ima više nego u nekom drugom modelu marke, a i prtljažnik raspolaže sa zapreminom od 150 l.

 

Sveobuhvatni info-zabavni sistem se podrazumeva, uključujući i novi TFT digitalni instrument klaster, koji menja konfiguraciju u zavisnosti od režima vožnje. Sedmoinčni IRIS displej osetljiv na dodir integriše u sebi i kontrolu klima uređaja. Bluetooth konekcija i DAB digitalni/SIRIUS satelitski radio (u zavisnosti od tržišta) postavljen je na šetajuću centralnu konzolu.

Dodatni detalji će biti potvrđeni nakon globalne premijere na Salonu automobila u Njujorku, a nemački rivali definitivno imaju čega da se plaše.

McLaren 570S Coupe

PERFORMANSE
0-100 km/h (0-62 mph) 3,2 seconds
0-200 km/h (0-124 mph) 9,5 seconds
Maks. brzina 328 km/h (204 mph)
Odnos snage i mase 434 ks po toni

MOTOR I POGON
Konfiguracija motora V8 Twin Turbo / 3799cc
Snaga 570 ks @ 7.400 o/min
Maks obrtni moment 600 Nm @ 5.000-6.500 o/min
Transmisija 7 stepeni SSG
CO2 258 g/km
Potrošnja (prosečna) 9,22 l/100 km

DIMENZIJE I MASA
Težina praznog vozila 1.313 kg sa opcijama za uštedu mase
Distribucija mase po osovinama 42 / 58
Dužina 4.530 mm
Širina 2.095 mm
Visina 1.202 mm

 

Ostavite komentar