Online plus

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

420Pregleda

Duša pokreta broj 3

Fluidna, „mačkasta“, zavodljiva.., Mazda3 u potpunosti razbija krutu japansku filozofiju kreiranja automobila u C segmentu, kojima je, sem Honde Civic hečbek (2006. – 2011.), obično bio svojstven nedostatak maštovitosti, a samim tim i emocija koje su izazivali

Mazda se po obimu proizvodnje kotira negde oko petnestog mesta u globalnom smislu, međutim kada govorimo o kvalitetu aktuelne game ovog japanskog proizvođača, on u tom domenu „tuče“ veliku većinu onih iznad sebe.

Prvi smo u Srbiji na testu imali Mazdu3 u sedan verziji, pa smo vam iz tog razloga pružili to zadovoljstvo da već na našem internet portalu možete da se upoznate s ovim sjajnim automobilom.

„Od glave do pete“
Mazdini novi modeli, što se inženjeringa tiče, gotovo da nemaju veze s prošlim generacijama. O „šestici“ ste već imali prilike da čitate na www.vrelegume.rs, kao i u magazinu Vrele Gume. Model na našem testu, Mazda3 Sedan je praktično manja „sestra“ Mazde6, i što se kvaliteta tiče, ne zaostaje ni za pedalj. I na ovom automobilu je sve konceptualno odrađeno novo „od glave do pete“, od šasije, preko motora, do brojnih drugih komponenata. I to se i te kako oseti…

Sasvim je jasno da se ovde radi o atraktivnom automobilu, automobilu koji privlači poglede prolaznika, vozača, i oduševljenih školaraca. Kodo dizajnerski jezik Mazde je definitivno uspeo! To što „trojka“ sedan neodoljivo liči na „šesticu“, i što će se mnogi na prvi pogled prevariti o kom je modelu zapravo reč, nimalo ne predstavlja manu. Čak, usudiću se da kažem da su proporcije kod sedan verzije estetski ubedljivije nego kod hečbeka, mada će ovde mišljenja biti podeljena, što je na kraju krajeva i prirodno.

Mazda3 je fokusirana na vozača, u većoj meri nego ikada ranije

 

Ulazak u kabinu
Mazda3 je fokusirana na vozača, u većoj meri nego ikada ranije. U njoj se čovek za volanom oseća „ušuškano“, sportski i dominantno, što poprilično podseća na filozofiju jednog nemačkog premijum proizvođača. Enterijer je kvalitetan, originalan, estetski dopadljiv, i u ergonomskom smislu vrlo dobra simbioza udobnog i sportskog. Iz Mazde su i sami priznali da im je primer bio BMW serije 3, naravno ne u smislu da se takmiče s bavarskim modelom, već da pruže adekvatan vozački osećaj i ambijent.

Armaturnom tablom dominira sedmoinčni displej osetljiv na dodir koji se horizontalno propinje iznad ventilacionih otvora. Ono što je zanimljivo je da u Mazdi nisu sledili već postojeća rešenja u klasi kada je info-zabavni sistem u pitanju, već su primenili svoje sopstveno. Možemo reći da su posao odradili sjajno. Bez značajnijeg odvraćanja pažnje s puta, moćićete da upravljate svim potrebnim sistemima i preko rotacionog birača na srednjoj konzoli iza ručice menjača, uz tri tastera – za muziku, navigaciju i vraćanje na početnu stranicu. USB, AUX priključci uz Bluetooth konekciju se podrazumevaju. Dakle, za multi-medijalni sistem i njegovu intuitivnost i lakoću upotrebe – čista desetka, jer i vozači koji se prvi put susreću sa ovakvim rešenjem, prilagodiće mu se u roku od par desetina sekundi.

PREDNOSTI I MANE

S praktičnog aspekta, mesta za odlaganje sitnica ima dovoljno, a prtljažnik je sa svojih 419 l zapremine zaista izdašan, i nalazi se negde u sredini segmenta.

Uglađeni SkyActiv
Kada govorimo o našem test vozilu, ispod haube se nalazi dvolitarska benzinska jedinica sa 120 KS i 210 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Maksimalnu snagu ostvaruje pri 6.000 o/min, a maksimalni obrtni moment pri 4.000 obrtaja u minuti. Sasvim je jasno da je motor prilično rasterećen, što znači da možete očekivati da će preći popriličan broj kilometara. Agregat je tih, uglađen, ne razmeće se snagom, ali u realnim uslovima pruža sve što vam je potrebno. Ne nedostaje mu elastičnosti, s tim što na neka silovita međuubrzanja zaboravite.

Do 100 km/h ovaj automobil ubrzava za 8,8 sekundi, i može da dostigne maksimalnu brzinu od 198 km/h. Dakle, reč je o primerenim performansama, koje će zadovoljiti veliku većinu vozača. Mazda3 sedan 2.0i uzvraća prosečnom potrošnjom od 5,1 l po fabričkim podacima, koji su vrlo teško dostižni. Ono što je realno i dostižno je 6,5 litara benzina na pređenih 100 km. Agregat je uparen sa sasvim korektnom šestostepenom manuelnom transmisijom.

Mazda3 Sedan 2.0i 120 KS Challenge

Cena: 17.490 evra
Motor: benzinski/atmosferski, redni/4, 1998 cm³/direktno ubrizgavanje, 88 kW, 120 KS pri 6.400 o/min, 210 Nm pri 4.400 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/6
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad multi-link
Performanse: 0-100 km/h – 8,8 sec, maksimalna brzina 198 km/h
Prosečna potrošnja: 5,1 l (fabrički podatak), 6,5 l (na testu), emisija CO₂ 119 g/km
Karoserija: limuzina 5/4, DxŠxV 4580x1795x1450 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, masa 1275 kg, prtljažnik 419 l

Kodo dizajnerski jezik Mazde je definitivno uspeo!

Zaključak, što se pogonske jedinice tiče je da je ona optimizovana za sjedinjavanje potreba velike većine kupaca kada govorimo o performansama i ekonomičnosti. Treba naglasiti da je model u Challenge paketu opremljen i i-stop sistemom koji precizno i brzo funkcioniše u gradskoj eksploataciji, i donosi dodatnu uštedu goriva.

Hajde da se vozimo
Domen u kome je Mazda3 „apsolutni šampion“ su vozne osobine i upravljivost. Zaista, svaka čast inženjerima Mazde koji su automobilskoj publici i tržištu priuštili jedan ovakav automobil, koji bez obzira na ograničavajući pogon na prednjim točkovima pruža zadovoljstvo u vožnji dostojno nekih, po tom pitanju, „pedigriranijih“ modela.

Vozačka pozicija, vizuelni uglovi, osećaj na upravljaču, sve je u službi čoveka za volanom. Vožnja je precizna, opuštena i pri zahtevnijoj vožnji, jer čak i ako se pretera, automobil se lako stavlja pod kontrolu. Naginjanja karoserije gotovo da nema, a odziv na volanu je izvanredan za ovaj segment automobila. Posledica toga je da ćete na krivudavom putu „ošišati“ neke mnogo snažnije automobile.

Ogibljenje je u vidu MacPhersona napred i multi-linka pozadi. Sjajno je kalibrisano, tako da bez obzira na odlično prijanjanje uz podlogu, nimalo se ne gubi na komforu i udobnosti. Mazda3 odlično upija neravnine i rupe, bez preteranog prenošenja vibracija i neželjenih zvukova u kabinu. S tim u vezi, bio je indikativan komentar gospođe Lidije Piroški koja je rekla da je Mazda3 Sedan kao „mali Mercedes“. Da, „mali Mercedes“ koji se vozi kao BMW.

Dakle, Mazda3 prosto zove na vožnju i zabavu, i u tom smislu je zaista bilo zadovoljstvo „otkriti“ ovaj automobil.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

5,0

Napred

5,0

Funkcionalnost

4,0

Pozadi

4,0

Kvalitet izrade

4,5

Ukupno:

4,50

Ukupno

4,50

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,0

Dizajn

4,5

Kočnice

4,5

Ponuda prostora

4,0

Ukupno:

4,33

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,0

Završna obrada

4,5

Menjač

4,5

Ukupno:

4,40

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,32

Zaključak, što se pogonske jedinice tiče je da je ona optimizovana za sjedinjavanje potreba velike većine kupaca kada govorimo o performansama i ekonomičnosti
Kada govorimo o našem test vozilu, ispod haube se nalazi dvolitarska benzinska jedinica sa 120 KS i 210 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Rezime
Mazda3 Sedan nas je iznenadila u pozitivnom smislu po mnogim aspektima. Razočarala nas nije ni po jednom. Ovo je pravo osveženje u popularnom C segmentu, model koji je u ovoj kategoriji automobila najviše napredovao. Možda će „hečbek“ imati bolji prolaz kod evropskih kupaca, ali to ne umanjuje vrednost sedan verzije, naprotiv.

Mazda3 Sedan ima svoje jasne adute, oličene u odličnim voznim osobinama, prefinjenoj SkyActiv tehnologiji, estetici koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim i solidnim praktičnim atributima. Ona se ne ubraja u najjeftinije modele, možda nije najkomfornija u klasi i ne pruža najviše unutrašnjeg prostora u klasi. Međutim, nema tog modela kod konkurencije koji će vozaču staviti takav osmeh na lice kao ovaj automobil.

Dakle, za sasvim pristojnu cenu od 17.490 evra dobijate kvalitetno vozilo, zabavno vozilo, u kome ćete, sem što će vam služiti kao prevoz, maksimalno uživati.

Piše Pavle Barta
Fotografija Predrag Rakić, Tijana Kulašinović

Ostavite komentar