Online plus

Land Rover Defender – legenda je (ponovo) rođena!

Novi Defender je moderni terenac na naprednom tehnologijom

Novi Land Rover Defender
1.25KPregleda

Land Rover je danas u Frankfurtu premijerno predstavio potpuno novi Defender! Nova generacija ovog legendarnog off-road modela će, kako navode predstavnici kompanije, moći da parira modernism, tehnloški najnaprednjim terencima…  

Novi Land Rover Defender

Novi Land Rover Defender je baziran na D7x platformi. Na tržište će stići na proleće sledeće godine, a biće dostupan u tri konfiguracije, a to su: 90, 110 i 130. Defender srednjih dimenzija (110) sa 5+2 konfiguracijom sedišta će biti prva varijanta koja će se pojaviti na tržištu. On će biti dostupan u četiri paketa opreme, a to su Explorer, Adventure, Country i Urban.

Nešto kasnije iste godine će mu se pridružiti i Defender 90. Taj model će imati kraće međuosovinsko rastojanje i troja vrata. Nakon njih se očekuje i varijanta sa oznakom 130.

Decenijama je Defender bio jedan od najpouzdanijih i najsposobnijih terenskih vozila na svetu. Upravo zbog toga je i javnost toliko zavolela ovu ikonu britanske autoindustrije. Naravno, Land Rover želi da i novi Defender nastavi stopama svojih prethodnika. S tim na umu, novi Defender je testiran po izuzetno teškim uslovima na nepristupačnim predelima širom sveta. Testiranja su vršena na temperaturama od -40 do +50 stepeni celzijusa.  Sve to je dovelo do premijere na Sajmu automobila u Frankfurtu.

Dizajn

Stari Defender se “penzionisao” 2016. godine. Tada je nakon gotovo sedam decenija okončana serijska proizvodnja vozila koje je od svog nastanka pa do kraja imalo prepoznatljiv kockasti izgled. Naravno, uz povremene restilizacije.

Novi model izgleda drastično drugačije od Defendera kog svi znamo i volimo, a opet je nekako prepoznatljiv na prvi pogled. Potpuno novi model i dalje ima “kockastu” siluetu. Međutim, Land Rover je ublažio oštre linije prethodnog modela, što je narošito uočljivo kada se vozilo posmatra sa prednje strane. Upravo na prednjem delu automobila dominiraju novi, „pod uglom“ postavljeni četvrtasti farovi. Između njih se nalazi maska (gril) sa nekoliko horizontalnih usisnika za vazduh.

Posmatrano bočno, vidimo krate ispuste karoserije ispred prednjih i iza zadnjih točkova. Razloh je naravno što bolja sposobnost automobila da savlada nepristupačne terene, za šta je neophodan određeni ugao uspona i “pada”. Napadni ugao koji može da savlada novi Defender iznosi 38 stepeni, dok je silazni 40 stepeni. U Land Roveru kažu da je novi model u stanju da prođe kroz vodenu prepreku dubine 90 cm.

Zadnji deo je karakterističan za ovakve automobile.

Enterijer

Kabina je i dalje prilično konzervativno dizajnirana. Odlikuje se jednostavnim, pravougaonim geometrijskim oblicima i pravim linijama. Međutim, ono što je novo u odnosu na stari Defender jeste tehnologija. Ovaj model obiluje luksuznim, savremenim tehnološkim sadržajima, uključujući infotejnment sistem sa ekranom dijagonale 10 inča.

Snaga i efikasnost

Izbor naprednih benzinskih i čišćih dizelskih motora omogućava da novi Defender ima snagu, kontrolu i efikasnost za bilo koju vrstu okruženja, dok će se pogonski sklop hibridnog električnog vozila (PHEV) pridružiti gami sledeće godine pružajući mogućnost tihog kretanja na samo električni pogon.

Prilikom lansiranja, gama benzinskih motora sastoji se od četverocilindarskog motora P300 i snažnog šestserocilindarskog motora P400, koji se odlikuje efikasnom tehnologijom lakog hibridno-električnog vozila.  S druge strane, kupci mogu izabrati jedan od dva četverocilindarska dizelska motora – D200 i snažni D240 – koji nude uštedu goriva od 37.2mpg (7.6 l/100km) i emisiju CO2 od 199g/km (prema NEDC-u).

Inovativna inžinjerska rešenja podržavaju efikasnu vožnju, uključujući ravno podvozje nadahnuto Formulom 1 koje poboljšava aerodinamičke performanse u čitavoj gami.

U svakom slučaju, ostavićemo na vama da odlučite da li vam se novi Defender dopada ili ne. Svakako nam u komentarima pišite svoje mišljenje…

2 Komentara

Ostavite komentar