Online plus

Koenigsegg One:1

8Pregleda

Zanimljiva teorija brzine

Može li Koenigsegg One:1 da preotme brzinski rekord od Bugatti Super Sporta?


Ovih dana na kompanijskom sajtu švedskog proizvođača superautomobila, odnosno hiperautomobila Koenigsegg, osvanulo je pitanje da li je prvi svetski „mega“ automobil, Koenigsegg One:1 sposoban da preotme titulu najbržeg serijskog automobila na svetu od Bugatti Veyrona Super Sport.

Ubrzo je usledio zanimljiv odgovor vlasnika kompanije i stvaraoca ovih neverovatno brzih automobila. Na pitanje je odgovorio novim pitanjem. „Šta je važnije, maksimalna krajnja brzina, koju vlasnik automobila verovatno nikada neće dostići ili ubrzanje u kom će moći da uživa svaki put kad svog karbonskog ljubimca izveze na trkačku stazu?“

„Maksimalna brzina nam nije prioritet ali po našim procenama, One:1 bi mogao da dostigne apsolutnu maksimalnu brzinu od 440 km/h.“ Kristijan fon Kenigseg (Christian von Koenigsegg) ukazao je na činjenicu da nema puno mesta na svetu gde bi mogli postići krajnju brzinu, za sada najduža aerodromska pista koju su pronašli ima dužinu od 5 km, što je otprilike polovina potrebne distance za ovaj poduhvat.

Kenigseg je podsetio da Volkswagen poseduje test stazu „Ehra-Lessin“ na kojoj testiraju visokoperformantne modele iz svoje grupacije poput Bugattijevih, Lamborghinijevih i Audijevih superautomobila. Ovalni deo ove staze koji je dugačak nešto manje od 9 km, tačnije 8,7 km bio bi idealan za ovaj poduhvat, samo što Kristijan čisto sumnja da bi VW izašao u susret njegovoj kompaniji.

Inače ovo je drugi put da „grof“ na provokativan način indirektno pita čelnike VW grupe da dozvole testiranje na njihovom ovalu, njegovih „mlaznjaka“ na četiri točka. Volkswagen kao da se pribojava da bude pobeđen u svom dvorištu od maloserijske švedske fabrike egzotičnih automobila.

Da podestimo, Koenigsegg One:1 je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 2014. godine, kao osnova uzeta je Agera R, ali je promenjeno više od 80 odsto komponenti na automobilu. One:1 biće napravljen u samo šest primeraka koji su već rasprodati, a Kristijan fon Kenigseg je uveo novi termin kada su upitanju superautomobil iz „Hyper car“ klase, naime ovaj automobil kao što smo već pomenuli je prvi „mega automobil“ na svetu.

Ovu laskavu titulu poneo je zbog snage sovg monstruznog petolitarskog V8 bi-turbo motora koji razvija 1000 kw (1360 KS), što je u suštini jednako jednom megavatu (1MV). Takođe ime ovog bisera moderne automobilske tehnologije izvedeno je na sličan način, zapravo dobio je ime po svojoj specifičnoj snazi koja se dobija prostom računicom kada stavimo ukupnu masu vozila spremnog za vožnju u odnos sa snagom njegovog agregata, u ovom slučaju dobijamo idealnu situaciju o kojoj maštaju mnogi proizvođači automobila kojima su imperativ performanse, a to je da jedna konjska snaga nosi teret od jednog kilograma, otuda ime „One:1“ (jedan prema jedan).

Pored činjenice da je ovaj odnos idealan, ekstremnim performansama doprinose odličan raspored masa, nizak centar težišta, kao i ogroman aerodinamički pritisak koji stvaraju aerodinamički dodaci u vidu prednjeg splitera i dvostrukog zadnjeg krila koje je aktivno, a tu je i ravna podnica u kombinaciji sa Venturijevim tunelima, koji su dizajnirani tako da povećavaju uticaj oba principa protoka vazduha koji se odnose na Venturi i Konda efekat.

Što se tiče mehaničkog gripa, za njega su se pobrinuli udruženim snagama monokok šasija visoke krutosti koja teži svega 72 kg, zadnji kraj poseduje „Triplex“ sistem oslanjanja, a kao šlag na tortu dolaze karbonske felne na koje su montirani superlepljivi Michelin Cup 2 pneumatici koji su posebno razvijeni za One:1.

Prednji točkovi veličine 19”x 9,5” su „obuveni“ u pneumatike dimenzija 265/35, a pozadi se nalaze pravi valjci od 20”x12,5” sa pneumaticima impozantnih dimenzija 345/30.

Ovakav paket garantuje performanse od kojih se zavrti u glavi, pitanje je koliko profesionalaca može izvući maksimum iz ovog auta. Spisak merenja i impozantnih brojeva koji na papiru pokazuju o kakvoj se „zveri“ radi je prilično dugačak, a najimpozantniji podaci su da Koenigsegg One:1 iz stanja mirovanja može da se katapultira do brzine od 300 km/h za samo 11,922 sekunde, što se tiče zaustavljanja zapitali smo se kako oči uopšte ostaju u glavi pošto je ova radnja gotova za svega 6,032 sekunde, sve ukupno 17,95 sekundi što moramo priznati deluje nestvarno.

Posle svega i mi možemo postaviti nekoliko pitanja: da li je gospodin Kristijan fon Kenigseg bio skroz iskren u svom odgovoru da maksimalna brzina nije prioritet i koliko bi ona iznosila kada bi bila imperativ? U svakom slučaju verujemo da One:1 ima potencijal da poruši mnoge rekorde uključujući i taj da nadmaši rekord u maksimalnoj brzini legendarnog Veyron Super Sporta koji iznosi 438 km/h.

Demonstraciju sile Kenigsegovog mega automobila možete pogledati u video klipu, gde test vozač bukvalno vrhovima prstiju dodiruje upravljač prilikom izvođenja testa ubrzanja i kočenja, što pokazuje o kakvom savršenstvu na četiri točka se radi.

Šta reći za kraj… Uh, ubeđeni smo da posle slika, video materijala i priče o svim čarima ove umetnosti u pokretu koja prkosi svim zakonima fizike ostaje samo žal što svi ne možemo imati po jedan primerak za sebe.

Branko Avramović

Ostavite komentar