Online plus

Kia slavi jubilej

880Pregleda

Tako to rade slovaci i korejanci

Osmi rođendan fabrike Kia u Slovačkoj

Za dve radne smene proizvede se Kia vozila koliko se godišnje proda u Srbiji

Ovih dana se navršava osam godina od otvaranja prve Kia fabrike u Evropi koja se nalazi u slovačkom gradu Žilina.

Dok se na Balkanu ratovalo, Slovačka, nekada siromašna zemlja „istočnog lagera“ ugrabila je svoju šansu.

Kia je tačno pre osam godina, u gradu Žilina jedan pašnjak od 300 hektara pretvorila u svoju prvu evropsku fabriku. I to ne bilo kakvu fabriku!

Preko 300.000 vozila godišnje
Maksimalni kapacitet fabrike je 300.000 vozila godišnje. Prošle godine su zahvaljujući dodatnim smenama i radom vikendom premašili projektovan kapacitet fabrike za 15 hiljada vozila, a ove godine bi trebalo da sa proizvodnih traka po istom principu siđe čak 319.000 vozila. Primera radi, to je trostruko više od onoga što će Fiat proizvesti u Kragujevcu.

Svakodnevno se u ovoj fabrici, koja je jedna od najmodernijih automobilskih fabrika u svetu (trenutno se može pohvaliti sa čak 344 robota koje koriste u pogonu za izradu karoserija), proizvede 1.350 vozila. Svaki sat sa trake siđe najmanje 60 vozila. O impozantnosti ovih brojki, gledajući iz naše perspektive dovoljno govori podatak da će se u Srbiji ove godine prodati oko 1.000 Kia modela. To znači da radnici i roboti u Žilini za nepunih 17 časova proizvedu dovoljnu količinu za celogodišnju prodaju u Srbiji.

Roboti istovremeno mogu spajatu karoserije za čak 8 različitih modela

Nema slučajnosti kada je kvalitet u pitanju
Nakon završetka svake od tri smene metodom slučajnog uzorka bira se jedna karoserija na kojoj se u posebnoj prostoriji vrše višečasovna laserska merenja kvaliteta obavljenih radova u čak 120 tačaka. U slučaju da se otkriju najmanja odstupanja od idealnih mera, sve karoserije iz te serije se vraćaju u pogon i otklanjaju nedostaci. Nakon završetka proizvodnje svako pojedinačno vozilo se nakon pregleda u nekoliko najvažnih tačaka (svetlosna tela, kočnice, nepromočivost kabine itd.) vozi i na testni poligon kako bi proverili vozne mogućnosti.

Skoro pola miliona motora
Kia je osim vozila, u Žilini proizvela i 490.000 benzinskih (1.4 i 1.6 CVVT) i dizelskih (1.6 CRDi i 1.7 CRDi) motora i jedini je proizvođač motora u ovoj zemlji.

Inače u Slovačkoj su prošle godine svi tamo aktivni učesnici auto industrije ukupno proizveli oko milion vozila, što Slovačku postavlja na mapu najvećih evropskih proizvođača automobila. Osim Kia Motorsa tu su još Volkswagen i Peugeot, koji proizvode samo vozila.

Za osam godina u slovačkoj proizvedeno je preko 1,8 miliona Kia vozila

Ne postoje zalihe
Ono što najbolje odražava ekonomičnost ove gigantske investicije (Kia je do sada u fabriku uložila oko 1,4 milijarde evra) je činjenica da u Žilini ne proizvode vozila na zalihu, jer svaka proizvedena Kia već ima svog distributera i većinom poznatog kupca. Glavna tržišta su Rusija, Velika Britanija, Nemačka, Francuska i Španija.

Dakle, zaista impozantno!
Iako nam je ovaj „voz“ promakao, nema druge nego prepisati recepturu!

Ako je mogla Slovačka, nema razloga da to i Srbija ne može! Jer, novo deljenje karata u auto industriji samo što nije počelo!

Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery