Online plus

Infiniti Q30

130Pregleda

Porodične veze

Ekspanzija prodaje Infinitija širom sveta je dobar pokazatelj u kom pravcu se kreće prodaja automobila. Gledano iz perspektive kupca na platežno sposobnijim tržištima, luksuzni automobili uvek imaju prođu, čak i doba ekonomske krize. Upravo na to računa japanski proizvođač automobila premijerom novog modela pod oznakom Q30


5 zvezdica
Infiniti ne odstupa od imidža proizvođača automobila više klase, ni sa najmanjim modelom u ponudi. Postoji dobar razlog za to, posebno ako se uzme u obzir podatak da je Q30 dobrim delom nastao na osnovi Mercedesove A klase. Saradnja Alijanse Renault-Nissan sa koncernom Daimler je na ovaj način proširena, a pored zajedničke osnove Q30 će, uz još neke modele, dobiti i Mercedesove motore i menjače. Nasuprot A klasi, Infinitijev mališan je daleko izražajnije dizajniran i pravi vizuelni kompromis između klasičnog hečbeka i krosovera. Karoserija je dizajnirana da se svidi mlađoj generaciji, koja dosta pažnje posvećuje individualnom izražavanju i personalizaciji. Zaoštrena prednja svetlosna grupa, C stub u obliku bumeranga i ukrasne lajsne od nerđajućeg čelika predstavljaju samo neke od ekstravagantnih detalja, delimično pozajmljenih sa starijih modela. Na Q30 su montirani pneumatici od 18 inča, za osnovnu SE i višu Premium verziju, dok je za Sport predviđena ugradnja pneumatika od 19 inča. Razlike su prisutne i u visini karoserije – pa su tako slabije opremljen verzije Infinitija Q30 visoke 1.495 mm, a Sport verzija je u odnosu na njih niža za 20 mm.

Za osetljive
Razvojni tim Infinitija je mnogo više pažnje posvetio unutrašnjosti novog modela. Kompletan enterijer je prilagođen vozaču i putnicima, a vlasnik vozila prilikom kupovine može da odabere jedan od tri izdanja. U ponudi su City Black, sa crnim presvlakama i ljubičastim dekorativnim koncem na obodu sedišta; Cafe Teak, koji kombinuje braon i crnu tkaninu na sedištima sa crnim koncem i Gallery White, sa kontrastnim belim kožnim sedištima opšivenim crvenim koncem.

Super meki materijali u predelu vrata i centralne konzole, kao i „Dinamica“ verzija antilopa na krovu i stubovima pružaju osećaj visokog kvaliteta. Pažljivo oblikovana sedišta prate liniju kičme putnika, daju konstantu podršku leđima i smanjuju pritisak na mišiće. Sedalni deo je proširen, kako bi se težina tela pravilno raspodelila na što većoj površini, dok izvajana bočna podrška leđnog dela sedišta drži telo na mestu pri naglim manevrima. Prtljažni prostor je, za ovu klasu, sasvim adekvatan i sa zapreminom od 368 litara čini vrh ponude u klasi.

Poboljšana zvučna izolacija kabinskog prostora je ostvarena jednim delom uz ugradnju novih materijala za apsorpciju zvuka, a drugim delom preko zvučnih talasa koji dopiru preko četiri zvučnika. Active Noise Cancellation sistem uspešno „utišava“ čak i bučni 2,2 litarski dizel motor. Prema zvaničnim podacima enterijer Infinitija Q30 je 10% tiši, pri brzini od 120 km/h, od konkurenata u istoj klasi.

Za sve prilike
Prioritet Infinitijevih inženjera prilikom stvaranja Q30 je bio pronalaženje idealne ravnoteže između ponašanja u vožnji i upravljanja. Opsežna testiranja tokom razvojnog perioda su dala značajne podatke i smernice kako da se automobil učini još boljim. SE i Premium vezije poseduju nešto mekše ogibljenje, prilagođeno udobnoj vožnji u gradskim sredinama i pri dugim krstarenjima na auto putu. Sport verzija, sa druge strane, pruža suprotan osećaj u vožnji, jer se niža i kruća karoserija manje naginje tokom prolaska kroz krivine.

Q30 će biti dostupan kupcima sa 1,5 i 2,2 litarskim dizel motorima sa 109 i 170 ks, kao i benzinskim 1,6 litarskim motorom sa 122 i 156 ks, dok će vrh ponude činiti 2,0 litarski turbo sa 211 ks. Motori će snagu na put prenosti preko šestostepenog manuelnog ili sedmostepenog automatskog menjača sa dvostrukom spojnicom.

Brojna elektronska pomagala će standardno biti ponuđena u Q30. Izdvajamo samo neke: „Automatic park assistance“ – pomoć pri parkiranju, „Blind Spot Warning“ – upozorenje na slepi ugao, „Forward Emergency Braking“ – pomoć pri vožnji u gradu sa automatskim zaustavljanjem i Inteligentni tempomat.

Prve isporuke Infinitija Q30 kupcima (iz fabrike u Velikoj Britaniji) će uslediti početkom sledeće godine.

Geza Vince

Ostavite komentar