Online plus

Icona Vulcano Titanium

Kineski kapital i italijanska kreativnost
323Pregleda

Titanijumski Vulkan sa srcem iz ZR-1 Corvette

Italijanska dizajnerska i inženjerska kuća „Icona“ koja je osnovana u Torinu, a sa sedištem u Kini, tačnije u Šangaju, vratila se ponovo na scenu sa novom iteracijom svog hiperautomobila „Vulcano“. Kako stvaraoci ovoga automobila vole da kažu za svoje remek delo, „lepotica i zver“ se vratila, prvi titanijumski automobil na svetu je skoro spreman za proizvodnju


Kao što smo već pomenuli, dizajnersko-inženjerska kuća Icona je osnovana u Torinu ali je bazirana u Šangaju i specijalizovana je da „izvozi“ italijanski automobilski dizajn i inženjerske usluge firmama koje se bave automobilskim poslom u Kini. Vulcano je prvobitno zamišljen da pokaže talente osoblja firme, sa mogućnošću, ukoliko bude zainteresovanih kupaca, da automobil može ući u proizvodnju.

Automobil koji je poslužio kao uzor za raspored komponenti hibridnog sklopa zapravo je Ferrari 599 GTB Fiorano HY-KERS

Vulcano smo prvi put imali priliku da vidimo na Salonu automobila u Šangaju 2013. godine, kada je ovaj jedinstveni hiperautomobil imao svoju premijeru. Plan je bio ukoliko dođe do realizacije projekta, odnosno proizvodnje automobila, da se on ponudi u dve varijante. Perijanica kuće bi bio Vulcano sa hibridnim pogonom – V12 atmosferski agregat koji uz asistenciju jednog elektromotora proizvodi ukupnu maksimalnu snagu od impozantnih 950 ks, koje bi isporučivao na zadnju osovinu. Ovo nas je automatski asociralo na Ferrari LaFerrari, jer je snaga skoro identična a hibridna tehnologija funkcioniše po istom principu.

Kada pogledamo Vulcano vidimo da su mnogi uspešni superautomobili i hiperautomobili inspirisali dizajnera i ceo tim koji se okupio oko ovoga projekta

Druga verzija bi takođe koristila hibridni pogon, V6 Bi-Turbo agregat svoju snagu bi slao na zadnje točkove i bio bi uparen sa dva elektromotora koji bi pokretali prednju osovinu, sa ukupnom izlaznom snagom od 870 ks. Kreator oba motora je jedan od najuspešnih italijanskih inženjera u ovom domenu, Klaudio Lombardi koji je bio direktor trkačkog odeljenja u Lancia u periodu od 1982., pa do 1991. godine.

Gospodin Lombardi je iskoristio svo svoje stečeno iskustvo pa je za testiranje hibridnog pogona na sva četiri točka uzeo dobro poznati šampionski automobil Lancia Rally 037. Takođe treba pomenuti i vezu sa Ferrarijem za koji je Klaudio Lombardi radio punih devet godina kao tehnički direktor za razvoj motora za F1 bolide i GT automobile. Naredni veliki uspeh postigao je kao projekat lider 2010. godine, kada je Maks Bijađi osvojio titulu svetskog šampiona u WSBK (World Superbike Championship) šampionatu sa motociklom Aprilia RSV4 1000.

Do sada smo saznali ko je zadužen da Vulcano bude „zver“, osoba koja je zadužena da ovaj automobil bude „lepotica“ jeste mladi, talentovani i uspešni francuski dizajner Samuel Šufart (Samuel Chuffart) koji je svoje iskustvo skupljao u Nissan dizajnerskom centru zaduženom za Evropu, kasnije svoje internacionalno iskustvo sticao je radeći za Jaguar i Land Rover, a sada je direktor dizajna u Icona kompaniji.

Čini nam se da je ideja o prvom titanijumskom automobilu prekopirana od Dr.ing. Ulrich Beza koji je izvršni direktor Aston Martina

Kada pogledamo Vulcano, vidimo da su mnogi uspešni superautomobili i hiperautomobili inspirisali dizajnera i ceo tim koji se okupio oko ovoga projekta. S dizajnerske strane, primećujemo da izgled anfasa vozila kombinuje farove sa Lexusa LFA, sa „ram air“ otvorom na haubi i takozvanim „aero bridge“ rešenjem koje nam je poznato sa Ferrarija F-12 Berlinette. Sistem otvaranja vrata, u vidu kontra makaze koje krase Lykan Hyper Sport takođe koristi Samuelova kreacija Vulcano Titanium. Zadnji kraj nas neodoljivo podseća na kombinaciju sa već pomenutim Lykan Hyper Sportom i marokanskim superautomobilom Laraki Epitomeom.

Takođe, čini nam se da je ideja o prvom titanijumskom automobilu prekopirana od Dr.ing. Ulricha Beza koji je izvršni direktor Aston Martina. Njegova vizija koja je kasnije pretvorena u delo bila je da jedan ultra moderan hiperautomobil čija je šasija monokok od ugljeničnih vlakana, ne poseduje karoserijske panele od ovog popularnog materijala među proizvođačima superperformantnih automobila. Želeo je da telo ovog jedinstvenog Astona bude ručno izvajano od aluminijuma kako bi Aston Martin One-77 imao još veću umetničku vrednost.

Dobro poznati LS9 motor u V8 konfiguraciji čija zapremina je 6,2 litra, uz pomoć kompresora generiše snagu od 670 „konjića“ i masivni obrtni moment od 840 Nm

Slična situacija je i sa Vulcano Titanium modelom, šasija i većina komponenti su od „svemirske plastike“ ali karoserijski paneli su ručno pravljeni od plemenitog materijala titanijuma, za čiju izradu je potrebno 1000 radnih časova, što ovom automobilu daje dodatnu notu ekskluzivnosti i posebnosti.

Za koji dan počinje poznata automobilska manifestacija u Kaliforniji koja okuplja poznate proizvođače egzotičnih četvorotočkaša kao i njihove vlasnike. Zapravo radi se o događaju poznatom pod nazivom „Concours d’Elegance“, koji se održava na obalama Pebl Biča u Montereju, a Icona je najavila da će predstaviti finalnu verziju Vulcano modela koji je skoro spreman za proizvodnju.

 

Vizuelne razlike skoro da ne postoje u odnosu na prototipove sa kojima je svet upoznat pre dve godine, ali srce ovog automobila je novo, odnosno nijedno od dva ponuđena prilikom lansiranja projekta neće se naći pod haubom Titanijuma. Šta je po sredi nismo saznali, ali pretpostavka je da su oba hibridna rešenja dosta skuplja nego kupiti već proverenu mašinu i tehnologiju koja je pokretala jedan od najbržih automobila na svetu Chevroletovog „Plavog đavola“ Corvettea C6 ZR-1.

Dobro poznati LS9 motor u V8 konfiguraciji čija zapremina je 6,2 litra, uz pomoć kompresora generiše snagu od 670 „konjića“ i masivni obrtni moment od 840 Nm, a prema tvrdnjama proizvođača biće u stanju da automobil čija je težina nešto ispod 1600 kilograma lansira u sprint do 100 km/h za 2,8 sekundi, da bi stigao do 200 km/h biće mu potrebno 8,8 sekundi, dok bi maksimalna brzina iznosila nešto manje od 360 km/h. Ukoliko nekome ove performanse nisu u skladu sa njegovim očekivanjima, LS9 mašina uz par intervencija može isporučivati preko 1000 konjskih snaga.

Sve u svemu, Icona Vulcano Titanium privukla je veliku pažnju javnosti i svih zaljubljenika u egzotične super i hiperautomobile. Ubeđeni smo da će ponovo biti jedna od najvećih zvezda tokom trajanja „Nedelje automobila“ u Montereju, za koji se iskreno nadamo da ga nećemo propustiti iduće godine.

Branko Avramović

 

 

Ostavite komentar