Online plus

Hyundai i10 1,2 GLS Premium

Prijatno iznenađenje iz Koreje
31Pregleda

Liliputanac Guliverovog koraka

Iskreno, autor ovih redova je očekivao da će se susresti sa jednim tipičnim mediokritetskim proizvodom, koji treba za mali novac da zadovolji osnovne potrebe za automobilom.., međutim…


Druga generacija Hyundaija i10 je kao predstavnik „papir“ automobilske kategorije stigla da se takmiči s modelima poput Renault Twinga, Toyote Aygo (uz sestrinske modele iz Citroena i Peugeota), VW Up!-a, Škode Citigo, Kije Picanto… Međutim, kada je moja malenkost ugledala automobil, pa potom sela u njega, bilo je sasvim jasno da i10 pripada „muva“ kategoriji.

Spolja
Novi i10 prati filozofiju, dimenzije i cenovnu politiku prethodnika, ali je što se stajlinga tiče, napredovao krupnim koracima. Doduše, on neće „upadati u oči“ na putu poput Toyote Aygo, niti je „lifestyle“ model poput Twinga; i10 je ipak, što se eksterijera tiče konzervativniji, a time kao da kaže: „znate, ja sam praktičniji od ostalih“.

Izuzetno bogat Premium paket opreme

On jasno prati dizajnerski jezik marke, i vrlo brzo se prepoznaje da je reč o jednom Hyundaiju. Tu je poznata trapezoidna maska hladnjaka i karakteristična zadnja signalna grupa. Nekome će se i10 verovatno učiniti kao „mladunče“ i30.

Korejska marka je poradila na stajlingu, ali ne preterano, što mu na našem tržištu može biti i plus, jer donosi dozu ozbiljnosti. Naravno, i10 nije za one kojima je u prvom planu da „budu primećeni“. Proporcije, dizajn, ništa tu „ne iskače“ iz postojećih standarda, ali ono na čemu se Hyundaiju mora odati priznanje je da je kreirao sjajno ukomponovan automobil u A segmentu. Takođe, utisak unapređenog kvaliteta je prisutan, jer karoserija je sa vidno boljom završnom obradom nego ranije. Poseban „šmek“ donosi LED „linija“ koja natkriva svetla za maglu, što je benefit koji donosi Premium paket.

Kabinski prostor je pored izdašnih gabarita, neverovatno tih za jedan automobil A segmenta
Ono što ga jasno razdvaja od konkurencije je da je ovde reč o petosedu

Unutra
Enterijer je doživeo tretman „prestiža“. Kvalitetniji materijali, ubedljivija izrada, ali i više prostora, kao da stavljaju i10 na pola puta između A i B kategorije automobila. Tvrđih površina ima, ali niti više niti manje u odnosu na vladajući trend u klasi.

Oštro oko posmatrača će primetiti da i10 na zadnjoj klupi ima tri sigurnosna pojasa. Dakle, jasan dokaz o izdašnijem kabinskom prostoru u odnosu na četvorosede iz direktne konkurencije.

Armaturna tabla u dve boje prija oku, a sama instrumentacija je odrađena kvalitetnije i naravno kud i kamo modernije nego ranije. Komandama se upravlja lakše i intuitivnije, a pokazivači su znatno pregledniji. Kad smo već kod preglednosti, ona je za primer i što se tiče same vožnje. Prtljažnik takođe doprinosi praktičnim atributima, jer ga krasi zapremina od 252 l.

Vozačka pozicija je udobna i ona optimalna se relativno lako pronalazi. Zadnja klupa je, kao što smo već konstatovali, iznad proseka u klasi.

Hyundai i10, mada nominalno pripadnik „papir“ automobilske kategorije, ipak više pripada „muva“ kategoriji

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,0

Napred

4,3

Funkcionalnost

4,2

Pozadi

3,8

Kvalitet izrade

4,2

Ukupno:

4,05

Ukupno

4,13

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,0

Funkcionalnost

4,3

Performanse

4,0

Dizajn

4,0

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,3

Ukupno:

4,05

Kvalitet materijala

4,0

Motor

3,8

Završna obrada

4,0

Menjač

4,0

Ukupno:

4,12

Cena

4,2

Prosečna ocena: 4,05

Vožnja
I na ovom planu je došlo do prijatnog iznenađenja. Automobil je pogonjen 1,2 litarskim benzinskim motorom sa 87 ks, izuzetno uglađenog i prijatnog rada. Kada automobil radi u leru, čini se kao da je agregat ugašen jer je odsustvo zvuka i vibracija potpuno. Nakon testiranja konkurentskih modela, koji mahom poseduju trocilindarske „brujalice“, ovo je bio pravi praznik za čula. Svi oni koji preferiraju komfor će uživati u ovom malom automobilu, ali to nije na uštrb nekih drugih stvari, naprotiv… Hyundai i10 pleni rafiniranošću (u skladu s klasom kojoj pripada), i kada se vozi na otvorenom putu, deluje kao da se radi o većem i ozbiljnijem automobilu.

Vozačka pozicija je nešto viša i donosi odličnu preglednost. Upravljanje automobilom je lako, baš kao i gradsko manevrisanje. Doduše, elektro servo asistencija neminovno donosi onaj „veštački“ osećaj na volanu, ali to nije problem samo sa Hyundaijem, već generalno sa svim proizvođačima koji su uveli ovo tehnološki napredno rešenje. Ipak, preciznosti ne nedostaje, a mehaničko prijanjanje je odlično. I na ovom planu, i10 je odlično ukomponovan i optimizovan automobil.

Hyundai i10 1,2 GLS Premium

Cena: 10.290 evra
Motor: atmosferski benzinski, redni/4, 1248 cm³/multipoint ubrizgavanje, 64 kW/87 ks pri 6.000 o/min, 120 Nm pri 4.000 o/min
Transmisija: na prednje točkove, M/5
Ogibljenje: napred MacPherson, nazad torziona osovina
Performanse: 0-100 km/h – 12,3 s, maksimalna brzina 171 km/h
Prosečna potrošnja: 4,9 (fabrički podatak), 6,0-6,5 l (na testu), emisija CO₂ 114 g/km
Karoserija: hečbek 5/5, DxŠxV 3.665×1.660×1.500 mm, međuosovinsko rastojanje 2.385 mm, masa 941 kg, prtljažnik 252 l.

Snaga od 87 „konja“, uz maksimalni obrtni moment od 120 Nm, pružaju mu natprosečnu agilnost, jer njegova masa iznosi tek 940 kg. Dovoljno je da se setimo Golfa V sa 1,4 litarskim agregatom od 80 ks, uz nekih 250 kg više kilograma, pa da uvidimo šta i10 zapravo može. Sprint do „stotke“ obavlja za korektne 12,3 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 171 km/h, mada svoje pravo lice pokazuje u urbanim uslovima vožnje. Kada govorimo o potrošnji, fabrička navedena iznosi 4,9 l benzina na 100 km. Na našem testu, i10 je trošio 6-6,5 l goriva.

Prednosti su tu, a mane?
Hyundai i10, uprkos „deminutiv“ dimenzijama, nudi izdašan unutrašnji prostor, tako da ga to automatski stavlja ispred konkurencije kada je reč o praktičnosti. To znači da više ljudi može da se preveze veći broj kilometara, bez pravljenja neprijatnih kompromisa u vidu skučenosti, žuljanja i sl. Kabina je takođe opremljena brojnim pregradama i odeljcima za odlaganje razno-raznih stvarčica. Primera radi, u ograđeno mesto u panelu vrata može da se smesti flaša od 1,5 l. Prtljažnik, sem što raspolaže s 252 l zapremine, inteligentno je „skrojen“, a kada se zadnja klupa spusti (60:40), stvara se prostor od 1046 l. Da ponovimo još jednom da je i10 petosed, za razliku od konkurencije.

Stajling prati dizajnerski jezik marke, ali zaostaje po atraktivnosti u odnosu na konkurente
Na putu, i10 pokazuje dobru dozu agilnosti, a vozne osobine su mu iznad proseka u klasi

Dakle, i na planu komfora ovaj model prednjači, a što se voznih osobina tiče, takođe je pri vrhu. Definitivno je Hyundai odradio odličan posao. Na Euro NCAP „kreš“ testu, i10 je dobio za ovu klasu automobila, solidne 4 zvezdice za bezbednost, i tu treba naglasiti da je testiran po strožijim normama iz 2014. godine.

Na kraju, došli smo i do onog suštinskog. Naš test automobil, u vrhunskom, Premium paketu opreme košta 10.290 evra (akcijska cena). Ko planira da kupi ovaj automobil, neka požuri, jer ovo je zaista dobra ponuda.

Pored poznate garancije od 5 godina bez ograničenja, Premium paket između ostalog uključuje stavke poput atraktivnih alu naplataka od 14 cola, bočnih vazdušnih jastuka, vazdušnih zavesa, automatske klime, LED i svetala za maglu i kožom presvučenih komponenti poput volana i ručice menjača. Ne treba zaboraviti ni korisne stvarčice poput tempomata, parking senzora, komandi na volanu i poznate konekcije u vidu Bluetootha u USB priključka.

Hyundai je definitivno napravio dobar posao sa i10.

Piše Pavle Barta
Fotografija Saša Nikolić

 

Ostavite komentar