Online plus

Ford F150 Raptor

522Pregleda

Doba dinosaurusa

Klasa Off-road pick-up vozila visokih performansi je postala bogatija za još jedan model – Ford F-150 Raptor. Za razliku od ulickanih kvazi terenaca, Fordov „sportista“ se ne plaši blatnjavih puteva, niti otvorenog prostranstva


Bolji od ostalih
Najprodavaniji pick-up na severnoameričkom kontinentu, čuveni Ford F-150, je sa Raptor izdanjem pobudio veliku pažnju u poslednjih par godina. Nasuprot starom konceptu radne mašine, Raptor je potencijalnim kupcima predstavio izuzetno privlačan sportski izgled, ali se od upotrebljivosti nikako nije odustalo. Nova verzija je vizuelno dopadljivija, izgleda robusnije i što je najvažnije – lakša je od prethodnika. Upotrebom aluminijuma i čelika visoke čvrstoće ukupna masa je smanjena za 227 kg, a najveći dobitak će biti ostvaren na polju prosečne potrošnje. Pored toga, ram na kome je smeštena školjka Raptora je najčvršći od svih verzija Forda F-150, zbog čega se bez ikakvih problema možete odmah uputiti u preskakanje prepreka na Dakar reliju. Sedamnaestoinčne alu felne sa BFGoodrich KO2 pneumaticima su deo standardne opreme, kao i jedinstvena peta vrata, uz ekskluzivni dvostruki izduvni sistem, dok se uz doplatu mogu dobiti pomoćno osvetljenje i kompresor vazduha.

Enterijer je većim delom preslikan sa slabijih verzija, sa izuzetkom polugica menjača smeštenih iza upravljača i kontrolnog panela za upravljanje „aftermarket“ dodacima, smeštenog na krovu. Osećaj udobnosti unutar vozila je poboljšan ponudom novih materijala i elemenata, uglavnom u vidu kožnih sedišta sa aplikacijama od antilopa, dok su detalji od ugljeničnih vlakana raspoređeni po kabini.

Režanje zveri
Sada već stari F-150 Raptor je ispod haube krio ogromni 6,2 litarski V8 motor, koji je razvijao 411 KS. Umesto njega, u novi model se ugrađuje trkački provereni 3,5 litarski V6 EcoBoost benzinac, od koga može da se očekuje još veća snaga. Motor će biti uparen sa desetostepenim menjačem, zbog unapređenja efikasnosti na nižim obrtajima i manje potrošnje goriva. Potpuno novi pogon na sva četiri točka i elektronski sistem raspodele snage obezbeđuje poboljšanje performansi, kao i maksimalan kontakt sa putnom podlogom u svim uslovima vožnje. Ceo mehanizam raspodeljuje snagu između osovina preko Terrain Management sistema i šest unapred programiranih režima rada: Normal – za svakodnevnu vožnju, Street – za visoke brzine, Weather – za kišu, sneg i led, Mud and Sand – za teške terene, Baja – za krstarenje pustinjom i Rock – za sporo penjanje po kamenju. Pored mehaničkog dela, elektronski se vrši i stalna kalibracija promena kontrole proklizavanja, ABS-a i AdvanceTrac kontrole stabilnosti.

Ukoliko kupac želi da poboljša terenske sposobnosti Raptora, na raspolaganju mu se nalazi opcioni Torsen diferencijal, koji povećava prijanjanje prednje osovine na put i omogućava samostalno izvlačenje čak i kada jedan točak proklizava. Standardno ugrađeni FOX Racing Shox sistem oslanjanja ima dvostruku ulogu – na brzim putevima on učvršćuje amortizere i sprečava naginjanje, dok na neravnom terenu oslanjanje čini mekšim dok se amotizer sabija, da bi pri kraju hoda on bio potpuno učvršćen.

Prema planovima Forda, novi Raptor bi trebao da siđe sa proizvodnih traka fabrike Dearborn u Mičigenu u drugoj polovini sledeće godine. Politika cena je još uvek nepoznata, ali se prema najavama ona neće drastično menjati u odnosu na staru verziju, tako da kupci mogu da očekuju novi model po ceni od 45.000 $.

Geza Vince

Ostavite komentar