Online plus

Ferrari SP12 EC

94Pregleda

Kada ljubav prevlada

Ekskluzivnost je relativan koncept. Za pojedince su dovoljni i fabrički modeli, dok drugi opet zahtevaju određene mere modifikacija koje će ih izdvojiti iz mase.

Međutim, postoji određena grupa elitnih kupaca koje ništa ponuđeno na tržištu ne može zadovoljiti. To je grupa klijenata koja kupuje jedinstvene, unikatne primerke automobila, poput McLarena X1, Ferrarija P4/5 ili Lamborghini Aventadora J.

Legendarni britanski rok gitarista, Erik Klepton, se priključio upravo toj retkoj grupi klijenata kada je naručio od Ferrarija da mu napravi moderno otelotvorenje Ferrarija 512 BB.

U prošlosti, Berlinetta Boxer je bila Maranellov prvi superautomobil sa centralno pozicioniranim agregatom sa 12 cilindara. Model je predstavljao direktnog konkurenta Lamborghini Miuri a bio je prethodnica Ferrari Testarosse, te je utemeljio put kojim Ferrari korača već decenijama.

Paleta, koja je počela sa 365 GT4/BB ( Daytona je imala slične oznake ali nije spadala u tu klasu) se proširila na 512 BB a kasnije i na 512i BB, verziju sa elektronskim ubrizgavanjem. Naravno, jedan od njegovih kupaca je upravo bio i Klepton, koji je tokom godina posedovao čak 3 primerka. Zapravo, gitarista, ironično nazivan „Slowhand“, toliko voli 512 BB da je od Ferrarija i Pininfarine pre nekoliko godina naručio da na osnovi 458 Italia modela reinterpretiraju njegove linije.

Kreiran od strane inženjera iz Maranella, Ferarri SP12 EC, kako glasi ime samog automobila, je prvobitno bio predstavljen maja 2012. godine, da bi tek kasnije bili objavljeni detalji i više fotografija. Iako je Klepton navodno zahtevao V12 agregat u automobilu, od toga je odustao jer bi troškovi drastično porasli ionako do tada već preskupog projekta Ferrarijevog „One-Off“ programa Special Projects divizije (SP u nazivu modela). Zanimljivost „One-Off“ programa, osnovanog 2007. godine sa ciljem izlaženja u susret specijalnim zahtevima kupaca je taj što, pored činjenice da naručeni automobil mora biti baziran na nekom od aktuelnih Ferrari modela, kupac zajedno sa automobilom dobija i sve alate korišćene za kreiranje jedinstvenog primerka, što treba da osigura ekskluzivnost.

Dakle, pogon čini 4,5 litarski V8 atmosferski agregat uparen sa sedmostepenom automatskom transmisijom sa dvostrukom spojnicom, dok se performanse i ostali tehnički detalji drže u tajnosti.

Za ovaj unikatni primerak, Pininfarina, u saradnji sa Centro Stile Ferrari „ateljeom“, je kreirao oblik dve školjkaste forme koje se preklapaju, horizontalno razdvojene na crvenu i crnu sekciju, kao i u slučaju originalnog 512 BB modela iz 1970-ih. Krovna sekcija je sa bokova dobila par podupirača, često korišćenih od strane Ferrarija, koji ujedno služe i kao gornji usisnici vazduha. Zadnji prepust karoserije preko osovine je maksimalno skraćen kako bi se dobio kompaktniji i napetiji utisak.

I enterijer je prošao kroz retro-fitting proces, odnosno prilagođavanje modernih oblika da nalikuju na one stare. Čitav projekat se na kraju zaustavio kod brojke od 3,5 miliona evra.

Uostalom, kada već imate tu mogućnost da poručujete Ferarri po specijalnoj narudžbini, zašto ga ne prilagoditi sebi i svom ukusu?

Igor Kučerka

 

Ostavite komentar