Online plus

Cadillac Escalade

354Pregleda

Veličina je bitna

Šta reći za vozilo dužine preko pet metara, širine dva i skoro isto toliko visoko, sa masom dobrano preko dve tone?

Ne, nije u pitanju manji kamion, mada po gabaritima liči, bar nama Evropljanima. A Amerikancima, kreatorima ove grdosije? Teško. U zemlji neograničenih zapremina, ovakva vozila kao što je Escalade su svakodnevnica, iako cene goriva i tamo nezadrživo rastu.

Dizajn je i dalje prepoznatljiv za Cadillac, čiji dizajnerski pravac odlikuju oštre linije i ravne površine. Odmah se primećuje agresivnije dizajnirana „njuška”, kojom dominira velika maska hladnjaka, sa LED uspravnim svetlima. Pogled sa strane otkriva oštrije linije i više hromiranih detalja u odnosu na prethodnika, dok su pozadi najveća promena LED svetla koja se prostiru od odbojnika pa sve do vrha D-stuba. Sveopšti utisak je da je dizajn dosta zreliji i elegantniji u odnosu na prethodni model.

Poznato je da američki automobili (u većini slučajeva, da ne grešimo dušu) nemaju baš enterijer čiji dizajn i kvalitet mogu da pariraju nekom evropskom konkurentu, međutim ovde nema mesta nekoj kritici. Upotrebljeni materijali kao i izrada su na visini zadatka. Umetci od pravog drveta ukrašavaju enterijer kojim preovladavaju kvalitetna koža i drugi premijum materijali, savršeno uklopljeni u jednu celinu. Ambijentalno osvetljenje doprinosi boljem ugođaju putnika. Standardni instrumenti zamenjeni su 12.3-inčnim ekranom visoke rezolucije koji prikazuje relevantne informacije vozaču. Još jedan ekran se nalazi na centralnoj konzoli, veličine je 8 inča i urađen je u kapacitivnoj touch-screen tehnologiji, čija je funkcija navigacija, prikaz kontakata iz mobilnog telefona i slično.

Jedna zamerka unutrašnjosti ipak postoji, a odnosi se na dizajn ručice automatskog menjača koja se nalazi na stubu volana. Nekako se čini da su dizajneri mogli više da se potrude oko oblikovanja ručice, koja deluje smešno zastarelo i izgleda kao da je uzeta sa nekog američkog pikapa od pre 20 godina. Tu su mogli da se ugledaju na neke evropske modele koji imaju slično rešenje pozicije ručice menjača, tim pre što će Escalade biti ponuđen kupcima u Evropi.

Novi Escalade će dolaziti u dve dužine karoserije: standardnoj i produženoj ESV i posedovaće tri reda sedišta. Platformu će deliti sa još dva modela: Shevrolet Tahoe i GMC Yukon. Od njih će se distancirati većim luksuzom i premijum osećajem u kabini. I u ovoj, ćetvrtoj generaciji Escalade je postavljen na klasičnu, krutu šasiju, osiguravajući tako dobru vučnu sposobnost i veću izdržljivost prilikom zahtevnijeg offroada. Pitanje je samo koliko će se jedan ovakav luksuzni full size SUV koristiti za takve stvari…

Pošto je Escalade ipak statusni simbol, više vremena će provoditi u urbanim sredinama i na autoputevima, pa je suspenzija značajno unapređena kako bi vožnja bila udobnija i bezbednija. Dodat je Magnetic Ride Control sistem, koji skenira put ispred točkova i u realnom vremenu prilagođava tvroću amortizacije, pritom povećavajući udobnost i smanjujući naginjanje karoserije u krivinama. Sistem je elektronski kontrolisan i sastoji se od amortizera punjenih tečnošću u kojoj se nalaze sitne čestice gvožđa, koje u prisustvu magnetnog polja menjaju viskozitet tečnosti i na taj način se prilagođava amortizujuća sila.

Zadnja osovina je nova, i poseduje samoblokirajući diferencijal. Zamerka je što je to i dalje kruta osovina, umesto nekog modernog multilinka, ali Amerikanci se kod ovakvih vozila izgleda uporno opiru novim trendovima u autoindustriji…

Novi Escalade se može naručiti u varijanti sa pogonom samo na zadnje točkove ili sa 4×4 pogonom.

Snagu do točkova šalje novi 6.2 litarski V8 benzinski motor, snage 420 konja i obrtnim momentom od 623 Nm. Primenjeno je direktno ubrizgavanje, deaktivacija cilindara, varijabilno upravljanje ventilima, kako bi snaga i obrtni moment bili dostupni u što širem spektru obrtaja, a potrošnja bila što manja. Menjač je Hydra-Matic 6L8 automatski sa šest stepeni prenosa.

Aktivnih bezbednosnih sistema ne manjka: Tu je upozorenje mrtvog ugla, adaptivni tempomat, sistem za upozorenje napuštanja trake, automatsko zatezanje pojasa u kritičnim situacijama…

Pitanje je samo kako će se ovaj model primiti u Evropi s obzirom da će jedini izbor motora biti pomenuti V8 benzinac… Da li iko može zamisliti dizel Escalade?

Filip Ristić

Ostavite komentar