Online plus

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe

1.11KPregleda

Dominator

Kada se moćno napravi još moćnijim


Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe je baziran na Mercedesu S63 AMG Coupe. Raspolaže sa „monumentalnih“ 850 ks i 1.450 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Sa (ograničenom) maksimalnom brzinom od 350 km/h, najbrži je i najmoćniji svetski kupe sa pogonom na sve točkove.

Moćno, moćnije, Brabus
Čak 625 kW/850 ks, i maksimalni obrtni moment od 1.450 Nm, obezbeđuju sprint do „stotke“ ovog velikog kupea za samo 3,5 sekunde. Sa Brabusom 850 6.0 Biturbo Coupeom, nemački tjuner će u Ženevi proslaviti premijeru najbržeg i najsnažnijeg kupea na svetu sa pogonom na sve točkove. Sem što je moćno, najnovije Brabusovo izdanje se može pohvaliti elegantnim dizajnom, aerodinamičkim komponentama od ugljeničnih vlakana, naplacima od 21 cola i ekskluzivnim Brabus finim, kožnim enterijerom.

Mašina
Osmocilindarski twin-turbo motor iz S63 je temeljno revidiran u Brabusovoj radionici. Instalirano je specijalno Brabusovo kolenasto vratilo sa dužim hodom, uz povećan prečnik cilindara sa odgovarajućim kovanim klipovima, što je radnu zapreminu mogora povećalo sa 5.461 cc na 5.912 cc. Obe glave motora su fino obrađene, što je dodatno poboljšalo performanse.

Dva specijalna Brabus turbo punjača, sa većim turbinama i modifikovanom izduvnom granom, koji su zamenili serijske turbo punjače, takođe igraju glavnu ulogu u velikom povećanju snage. Kao deo konverzije motora, instalirani su specijalni metalni katalizatori sa 75 mm debelim cevima i Brabus sportski izduv od nerđajućeg čelika sa aktivnom kontrolom preklopnih ventila. Ostale izmene u odnosu na standardni agregat su uočljive istog momenta kada se podigne hauba motora: jedna od ključnih komponenti je specijalno dizajnirani Brabus 850 usisni modul. On uključuje veće kućište filtera vazduha sa povećanim poprečnim presekom, koji se vazduhom snabdeva preko posebnog provodnog otvora na haubi i novim cevima za vazduh od ugljeničnih vlakana sa takođe značajno povećanim poprečnim presekom. Posebno upadljiva komponenta je Brabusova „Gold Heat Reflection“ obloga na usisnim cevima.

Precizno programirano mapiranje ubrizgavanja goriva i paljenja obezbeđuje savršenu interakciju visokoperformantnih komponenti. Ovo ne samo što osigurava veliku izlaznu snagu, već obezbeđuje i usklađivanje sa aktuelnim Evro 6 standardom emisije izduvnih gasova. Tehnološki partner Motul, pobrinuo se da za kompletan pogonski sistem obezbedi visokotehnološke lubrikante.

 

Performanse
Kao rezultat obimnih nadogradnji, Brabus 850 6.0 Biturbo može da se pohvali izuzetnim brojkama u kojima se očitavaju performanse. Maksimalna snaga od 625 kW/850 ks je dostupna pri relativno niskih 5.400 o/min. Još je impresivniji maksimalni obrtni moment od 1.450 Nm, na raspolaganju između 2.500 i 4.500 o/min. Ipak, on je elektronski limiiran na 1.150 Nm da bi se obezbedila dugovečnost čitavog pogonskog sklopa.

Snaga se na sva četiri točka šalje putem sedmostepenog automatskog menjača (kojim se može upravljati i manuelno preko aluminijumskih pedalica na volanu). Dostupna je i verzija sa pogonom na zadnje točkove.

Dakle, ovaj moćni agregat je Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe učinio najmoćnijim i najbržim kupeom četvorosedom sa pogonom na sve točkove na svetu. „Katapultiranje“ iz stanja mirovanja do 100 km/h traje samo 3,5 sekunde, do 200 km/h za 9,4 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 350 km/h.

U Brabusu kažu da ovaj automobil u proseku troši 10,1 l benzina na 100 km, uz emisiju ugljen-dioksida od 237 g/km. Hajde da im verujemo…

Aerodinamika
S obzirom na strahovite brzine koje ovaj automobil može da ostvari, bilo je neophodno uvesti i aerodinamička poboljšanja, odnosno komponente, koje je Brabus razvio u vazdušnom tunelu. Dodatni Brabusov spojler, napravljen od ugljeničnih vlakana, razvijen je posebno za prednji odbojnik. Doprineo je i više sportskom izgledu, uz redukovanje podizanja prednje osovine pri visokim brzinama, što u velikoj meri doprinosi boljoj stabilnosti vozila. Veliki otvori za usis vazduha na prednjem odbojniku su opremljeni posebno skrojenim komponentama od ugljeničnih vlakana.

Brabusov koncept aerodinamičkog poboljšanja S klase Coupe je zaokružen difuzorom, takođe od ugljeničnih vlakana, koji je skrojen u skladu sa sportskim izduvnim sistemom i nenametljivim zadnjim spojlerom na poklopcu prtljažnika. Upotreba ugljeničnih vlakana se tu ne završava, jer su ih dizajneri iskorisitili i za uokvirivanje bočnih otvora za vazduh.

Vrhunski kvalitet i vozna dinamika ovog automobila su naglašeni posebnim Brabus Monoblock „Platinum Edition“ točkovima, koji su dostupni u prečnicima od 21 cola. Vrhunskom tehnologijom kovanja su dobijeni naplaci koje krasi maksimalna snaga i mala masa. Izložbeni primerak predviđen za Salon automobila u Ženevi 2015. dolazi sa Monoblock F naplacima s ukrštenim paocima u „Shadow Gold Chrome“ izdanju. Pneumatike obezbeđuju Continental, Pirelli i Yokohama, u dimenzijama 255/35 ZR21 napred i 295/30 ZR21 nazad.

Alternativa su sjajno uglačani Monoblock VI naplaci sa šest dvostrukih paoka ili Monoblock R dizajn.

Opciono su dostupni i točkovi od 22 cola, sa pneumaticima 255/30 ZR22 napred i 295/25 ZR22 nazad.

Tačka na „i“ sa finim detaljima
Brabusov recept spuštenog ogibljenja je kalibrisan u skladu sa pneumaticima izuzetno niskog profila. On karoseriju približava tlu za 15 mm. Da bi bio u skladu sa crnim finišem automobila, enterijer je učinjen još prefinjenijim. Sa vrhunskom preciznošću i završnom obradom, Brabusovi majstori su transformisali posebno meku crnu Mastik kožu u Brabus fini kožni trim, koji predstavlja klasu za sebe.

Brabusovo maksimalno obraćanje pažnje na fine detalje je sveprisutno kroz njihovo akcentovanje. Prekidači i komponente koje su inače u srebrnom finišu, sada su u zlatnoj „Shadow Gold“ nijansi, ukupno 219 indivudualnih komponenti. Inače u istoj nijansi su urađeni i Brabus Monoblock F naplaci.

Kokpit je takođe oplemenjen više sportskim dizajnom. Elementi od ugljeničnih vlakana su sjajno polirani, i zamenjuju fabričke drvene insertacije. Komponente od aluminijuma poput Brabus Race pedalica za menjanje stepena prenosa i papučica za gas i kočnicu dodatno pojačavaju taj efekat.

Ambijentalno svetlo dolazi u više boja, a potencijal ovog automobila se ogleda u brzinomeru koji je „graviran“ na 400 km/h.

Pavle Barta

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery