Online plus

BMW X5M & X6M

250Pregleda

Teška „M“ artiljerija

Druga generacija „M“ teškaša, moćnih performantnih krosovera iz Bavarske je predstavljena uoči zvanične premijere na Salonu automobila u Los Anđelesu

Naravno, kada su ovakvi automobili u pitanju, suština se pre svega dotiče onog što se nalazi ispod haube. Snaga 4,4 litarskog twin-turbo V8 je povećana za 3,6 odsto a maksimalni obrtni moment za 10 odsto. Performanse su izoštrenije, ali bez obzira na sve to, potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida su smanjene za preko 20 odsto.

Dakle, sa 555 KS, „konjica“ je povećana na 575 „grla“, dostupnih izimeđu 6.000 i 6.500 o/min, dok je maksimalni obrtni moment „skočio“ sa 680 na 750 Nm. Ove brojke jasno govore da su BMW X5M i X6M najmoćniji BMW-ovi modeli sa pogonom na sve točkove ikada.

Novi osmostepeni M Steptronic automatski menjač je nasledio prethodnu šestostepenu automatiku, a snagu preko poznatog xDrive integralnog pogona šalje na sve točkove uz podršku elektronski kontrolisanog kvačila sa više lamela što obezbeđuje potpunu varijabilnu distribuciju pogonske sile između prednje i zadnje osovine, mada normalno operiše sa podelom obrtnog momenta u korist zadnjeg pogona.

 

 

Kada govorimo o performansama, BMW-ovi teškaši sprint do „stotke“ obavljaju za 4,2 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronsi ograničena na 250 km/h.

Kada u obzir uzmemo veličinu i snagu ovih vozila, ni potrošnja se ne čini tako strašnom. U proseku iznosi 11,1 l benzina na pređenih 100 km, uz emisiju ugljen-dioksida od 258 g/km.

Da bi sve bilo „civilizovano“ na putu (ove automobile nećete videti u bilo kakvoj „off-road“ egzibiciji), Bavarci su oba modela opremili obiljem elektronske podrške poput optimizovanog sistema kontrole stabilnosti (DSC), dok je ogibljenje u vidu dvostrukih poprečnih ramena napred i samonivelišućeg zadnjeg vazdušnog oslanjanja sa elektronski podesivim amortizerima.

 

 

Oba modela koriste pneumatike male mase, ne takozvane „run-flat“, instalirane na naplatke od 21 inča. Michelin Pilot Super Sport UHP su dimenzija 285/35 napred i 325/30 pozadi.

Pored masivnih točkova i „M“ oznaka, novi X5M i X6M dobijaju nove, proširene odbojnike, veće otvore za usis vazduha napred, zadnji deo sa difuzorom i četiri završetka izduvnih cevi. Blatobrani su prošireni, a retrovizori i „škrge“ na prednjim krilima su jedinstveni za „M“ modele.

Predstavljeni automobili su u ekskluzivnim, novim „M“ bojama – „Long Beach“ metalik plava i „Doningtnon“ metalik siva.

Enterijer krasi čitav niz „M“ detalja, od upravljača, preko aluminijumske ručice menjača, do alkantare, sportskih sedišta i trima armaturne table od ugljeničnih vlakana.

Prodaja u Evropi bi trebalo da startuje u aprilu 2015., sa početnom cenom od oko 115.000, odnosno 118.000 evra.

Pavle Barta

Ostavite komentar