Online plus

BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car

181Pregleda

Novi predvodnik najbržih motociklista na svetu

Ako ste pomislili da standardni BMW M2 izgleda odlično, da rapolaže “brutalnim” performansama i da od toga ne može bolje, strašno ste se prevarili! Demanti stiže u vidu novog bezbednosnog Moto GP automobila za 2016.godinu, koji će predvoditi grupu Moto GP tokom kruga za zagrevanje i eventualnih prekida trke


Dame i gospodo, poštovani čitaoci, predstavljamo Vam zaista nešto posebno, automobil od kog će svakom automobilskom entuzijasti i zavisniku od brzine krv da proključa! Pred nama je novi bezbedonosni automobil, najbrže trkačke serije za motocikle, BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car.
BMW M2 Coupe Moto GP SC, u potpunosti opravdava naziv “Driving Pleasure”

Čim sam ugledao zvaničnu objavu na BMW-ovom sajtu, pogledao slike i video prezentaciju, leptirići u stomaku počeli su ubrzano da lete na sve strane, osećao sam se kao da sam dobio inekciju adrenalina, a hormoni sreće, “seratonin i endorfin” počeli su da “divljaju” mojim telom.

Prva misao koja mi je proletela kroz glavu, bila je… “Bože, jako želim da vozim ovaj automobil, bez svetlosne signalizacije na krovu, bez natpisa “Safety Car”. Želim da bude legalan za drumski saobraćaj, da bude moj i da sa njim svaki dan idem na posao, a vikendom uživam na trkačkoj stazi u njegovim performansama i grmljavini iz moćne četiri izduvne cevi”.

Pre nego što pređemo na glavni deo, nadam se da će i Vama, čitaocima, ovaj “bezobrazni i ekstremni lepotan” ulepšati dan.

Krenimo redom… 
Uspešna saradnja koja traje punih 17 godina, između Bavarskog proizvođača automobilskih snova i najprestižnijeg motociklističkog šampionata, nastavlja se istim tempom. U predstojećoj, 68 sezoni, Moto GP šampionata, automobil sa značkom u vidu “plavo-belog propelera” i dalje će biti zadužen da patrolira trkačkim pistama širom sveta, kao predvodnik najbržih motociklista na svetu. Ovu ulogu, kao što pretpostavljate, dobila je glavna zveza ovog teksta, BMW M2 Coupe Moto GP Safety Car.

Savršeni BMW M4 GTS odlazi u prevremenu penziju i prepušta ulogu “bezbednjaka”, mlađem bratu M2 Coupe, kome je “M Performance ” odeljenje udahnulo dodatnu dozu performansi.

Obilata upotreba karbon fibera i kevlara, aluminijuma i magnezijuma, doprinela je da M2 Coupe izgubi nekoliko kilograma. Trvđi amortizeri i kraće opruge, dodatno su zalepili ovog sportistu za podlogu, a novi aerodinamički paket u vidu prednjeg splitera, zadnjeg spojlera, difuzora i bočnih “suknjica” (pragova), stvaraju još snažniji aerodinamički pritisak u brzim krivinama.

Kancelarija vozača bezbedonosnog automobila, opremljena je Recaro trkačkim kadicama, sa Schroth pojasevima i zaštitnim kavezom u slučaju prevrtanja

Ispod karbonske haube, kuca dobro poznato “aluminijumsko srce” zapremine 3.000 kubika, sa šest cilindara, spakovanih u rednoj konfiguraciji. Dodatne količine toliko potrebnog vazduha, ubacuje “twin scrol turbo” tehnologija i čini da ovaj agregat “puca” od snage. Podesećamo da ova moćna mašina, isporučuje 370 KS (272 kW) pri 6.500 o/min i zastrašujući obrtni momenat od 500 Nm, u neverovatnom opsegu, koji se kreće, od prilično niskih 1.450 o/min, pa sve do 4.750 o/min.

Prenos snage, do zadnjih točkova poveren je BMW–ovom sedmostepenom DCT (Dual Clutch Transmission) menjaču, sa duplim kvačilom, koji ima podršku u vidu DTC (Dynamic Traction Control) sistema.

Sprint do stotke traje svega 4,3 sekunde, a uvereni smo, da sa slik pneumaticima koji obezbeđuju bolji grip, ovaj vremenski interval može biti još kraći. Limiter brzne je uklonjen, kako bi M2 Coupe SC što bolje obavljao svoj posao, tako da maksimalna brznia, koju može postići ovaj “otrov” u malom pakovanju iznosi nešto iznad 270 km/h.

Da bi lepše i bolje, mogli da sagledati o kakvom je posebnom automobilu reč, donosimo spisak dodatne opreme i modifikacija, koje je “M Performance” odeljenje uradilo i instaliralo u ovu “ljutu” M dvojku.

I na kraju da se ponadamo da i BMW-ov menadžmen ima slične vizije kao većina čitalaca: da BMW M2 Coupe Moto GP SF doživi svoje drumsko izdanje, bez svetlosne signalizacije na krovu. Možda baš pod oznakom, po ugledu na svog starijeg brata, koji je obavljao isti zadatak prethodne dve sezone, “BMW M2 Coupe GTS”, sa dodatkom u nazivu, “Moto GP SF Special Limited Edition”.

Ovakav potez bio bi pun pogodak. Proizvesti limitiranu seriju od 68 automobila, kao omaž Moto GP šampionatu, po jedan automobil za svaku sezonu, sa posebnom pločicom na kojoj bi bila ugravirana godina šampionata i ime osvajača titule.

Uživajte u slikama i video prezentaciji, jer dalje od ovoga gotovo da nema.

Karbonski difuzor i četiri izduvna završetka, presvučeni navlakama od karbon fibera

Modifikacije koje su izvršene na BMW M2 Moto GP Safety Car:

1. BMW M Performance izduvni sistem sa karbonskim završetcima
2. BMW M Performance karbonski pragovi
3. BMW M Performance prednja maska ofabana u crnu boju visokog sjaja
4. BMW M Performance uvodnici za vazduh ofabani u crnu boju visokog sjaja
5. BMW M Performance poklopci retrovizora od karbona
6. BMW M Performance prednji aerodinamički kit od karbana (sečiva)
7. BMW M Performance difuzor od karbona
8. Prednja zakrilca od karbon fiber ojačane plastike i fiberglasa (CFK/GFK-kohlenstofffaserverstärkte Kunststoffe/Glasfaserverstärkte Kunststoffe), novorazvijeni donji okvir (underframe)
9. Zadnji spojler od karbona sa nosačima iz jednog dela
10. BMW M Performance opruge
11. Karbon keramički diskovi (prototip)
12. Michelin Cup gume
13. Hauba od karbon fibera sa motorsport sistemom zaključavanja
14. Trkačka usisna pumpa za gorivo
15. Glavni prekidač sa akumulator
16. Blinkajući “Corona” prstenovi oko prednjih svetala
17. LED signalizaciona svetla na krovu (novorazvijena)
18. LED svetla na prednjoj masci
19. LED stop lampe
20. “RECARO” trkačka sedišta (kadice), sa “Schroth” pojasevima
21. Trkački zaštitni kavez (Roll cage)
22. Aparat za gašenje požara
23. BMW M Performance volan presvučen alkantarom
24. BMW M Performance karbon fiber intarzije
25. BMW M Performance pedale od nerđajućeg čelika presvučene gumom
26. BMW M Performance patosnice

Zadnje krilo, izrađeno je od karbon fiebera, izuzetno lako i čvrsto, doprinosi snažnijem aerodinamičkom pritisku na zadnju osovinu
Tekst: Branko Avramović
Slike: BMW M Performance
Postavljeno: 15.02.2016

Ostavite komentar