Online plus

Bentley Flying Spur

77Pregleda

Leteća mamuza

Nakon uspešnog Continental Flying Spur modela koji se u prodajnim salonima pojavio 2006. godine, u Bentleyu su odlučili da je došlo vreme za smenu generacija, te je na Ženevskom salonu automobila predstavljen novi Flying Spur (bez naziva Continental), koji će se uprodaji naći tokom 2014. godine.

U poređenju sa starim modelom, može se slobodno reći da novi izgleda mnogo elegantnije i da uverljivije nosi Bentleyjev amblem. Prednji deo je zadržao izvesnu sličnost, dok je od B stuba to sasvim drugi automobil. Vidi se da su dizajneri inspiraciju našli u modelu Mulsanne prilikom kreiranja zadnjeg dela. Kao što rekosmo, prednji deo je u dobroj meri zadržao nasleđe starog modela, naravno uz izvesne izmene. Udvojena svetla izrađena u LED tehnologiji i dalje krase lice Flying Spura, s tim da su spoljnja veća od unutrašnjih, čime je nagoveštena širina automobila. Maska hladnjaka je uspravnija, dok se ispod nje celom širinom pruža veliki otvor za vazduh. Daljim posmatranjem se otkriva da je linija krova niža, bočni prozori uži, što doprinosi dinamičnijem i agresivnijem stavu.

Prtljažnik je sada duži a sama njegova linija je niža, lagano se dodatno spuštajući unazad, pa je utisak da je silueta izduženija, podsećajući tako na neke starije modele Bentley-a.

Zadnja svetla su postavljena u horizontalan položaj, sa upečatljivim LED elipsama. Ispod svetala se nalaze takođe elipsaste dvostruke izduvne cevi. Na kraju, dizajnerima je uspelo da Flying Spuru podare koeficijent otpora vazduha od samo 0.29.

Inače, ispod lepe karoserije krije se šasija za čiju izradu je korišćen širok dijapazon različitih materijala kako bi se masa smanjila što je više moguće, da bi se ispunili bezbednosni standardi i na kraju da bi se poboljšala torziona čvrstina čitavog automobila. Tako je Flying Spur sa torzionom čvrstinom od 36.500 Nm/stepen jedan od najkrućih automobila uopšte. Veliku uštedu u masi doprinose hauba i prednja krila koja su izrađena od aluminijuma, vrata koja su prošla kroz kuru mršavljenja zahvaljujući novoj strukturi, i poklopac prtljažnika od kompozitnog materijala u koji je, inače, integrisana glavna antena elektronskih sistema automobila.

Plemenita unutrašnjost
U kabini ima oko 600 novih delova, dok su samo štitnici od sunca, rukohvati na vratima, nasloni za ruke i deo prednje konzole preneti iz odlazećeg modela. Naravno, mnogi materijali su ručne izrade, kako i dolikuje jednom automobilu iz Bentleyja. Moguće je naručiti unutrašnju konfiguraciju sa četiri ili pet sedišta. U svakom slučaju, sedišta su presvučena vrhunskom kožom,udobna su i pružaju potrebnu potporu, sa mogućnošću za brojna podešavanja. Svaki putnik će uživati u grejanju i ventilaciji sedišta.

Za svaku kabinu je utrošeno oko deset metara kvadratnih najkvalitetnijeg drveta poliranog do vrhunskog sjaja. Iskorišćeno je za konzolu, obloge na vratima, stočiće na rasklapanje.„Plafon” i nasloni za ruke su takođe presvučeni kvalitetnom prirodnom kožom. Iza naslona za ruke na zadnjim sedištima se nalazi frižider za piće zapremine 9 litara.

Moderna tehnologija
Flying Spur je opremljen vrhunskom tehnologijom za vozača i putnike. Centralni info-zabavni sistem se kontroliše putem osmoinčnog displeja osetljivog na dodir visoke rezolucije, kao i Bentleyjeva satelitska navigacija. Bluetooth se podrazumeva.

Osmokanalni audio sistem je na vrhunskom nivou. Osam zvučnika reprodukuju muziku sa ugrađenog hard diska, CD-a, DVD-a, SD kartice ili sa iPoda. Sa redizajniranim „subwooferom“ snaga sistema je oko 1100 W.

Putnici na zadnjim sedištima putem daljinskog upravljača mogu da kontrolišu klimatizaciju, grejanje sedišta, navigaciju i multimedijalne sisteme. Za klijente koji i u pokretu moraju da se bave poslom, Bentley je obezbedio WiFi hot spot za laptopove i tablet uređaje, uz 60 GB skladišnog prostora. Dva 10-inčna LCD monitora ugrađena su u naslone prednjih sedišta i omogućavaju putnicima da gledaju različite sadržaje nezavisno jedan od drugog.

Najbrži Bentley sa četvoro vrata
Kao što je važilo za prethodnika, ovo važi i za nov model. Sa šestolitarskim W12 twin turbo benzinskim motorom koji oslobađa 625 KS pri 6000 obrtaja i obrtnim momentom od zadivljujućih 800 Nm već od 2000 obrtaja, nije čudo što Flying Spur „stotku“ hvata za 4,6 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 322 km/h. Potrošnja iznosi 14,7 litara u kombinovanoj vožnji (navodi proizvođača). Zver od motora je povezana sa osmostepenim automatskim menjačem firme ZF, i snagu prenosi na sva četiri točka.

Obrtni moment se deli između prednje i zadnje osovine putem centralnog diferencijala u odnosu 60:40 u korist zadnje osovine. Međutim, kada je potrebno, centralni diferencijal može da prenese čak 85 % snage na zadnju ili do 65 % snage na prednju osovinu osiguravajući tako maksimalnu trakciju u gotovo svim uslovima.

Nezavisno vazdušno ogibljenje je kompjuterski kontrolisano kako bi se obezbedio vrhunski komfor i udobnost uz očuvanje stabilnosti. U odnosu na odlazeći Continental, ogibljenje je nešto mekše kao i stabilizatori.

Kada se Flying Spur približava maskimalnoj brzini, suspenzija automatski spušta čitav automobil bliže tlu, smanjujući tako otpor vazduhu i poboljšavajući stabilnost. „Eletronic Stability Control” (ESC) je podešen tako da efikasno radi sa novom šasijom. Kalibrisan je tako da ne interveniše previše naglo u „Dynamic” modu pri malo oštrijoj vožnji kako bi vozač lakše mogao da istraži granice automobila.

Personalizovanje
Sve modele u gami Bentleyja je moguće personalizovati do mile volje, pa i Flying Spur. Sedamnaest različitih boja karoserije, više boja sedišta i unutrašnjosti, nepregledan spisak dodatne opreme, naplatci od 19 pa sve do 21 inča garantuju veliku raznovrsnost i individualnost među modelima, pa će sladokusci (sa viškom novca u džepu naravno), moći satima da biraju opremu i personalizuju svoj Flying Spur kako bi u neku ruku bio jedinstven.

Filip Ristić

Ostavite komentar