Online plus

Bavarci nezadrživi

1.01KPregleda

April u BMW bojama!

BMW grupacija postaje nezaustavljiva. Iz godine u godinu, iz meseca u mesec, gotovo svakodnevno, brojevi prodajne statistike rastu

BMW grupa je tokom prva četiri meseca 2014. godine isporučila kupcima 649.118 vozila

Kako stvari stoje, nijedna godina u istoriji ove kompanije nije bila uspešna kao ova. Nijedan april nije bio uspešan kao ovaj iz tekuće godine. Veliki uspeh, rekordna prodaja, snažan rast – to su reči kojima BMW piše izveštaje ovih dana.

Profit budi leptiriće u stomaku
BMW grupa, unutar koje se pored matičnog brenda još nalaze britanski brendovi MINI i Rolls-Royce, tokom prva četri meseca 2014. godine isporučila je kupcima 649.118 vozila! To je rast od celih 7,5%, gledano na prošlu godinu u istom periodu kada je ukupan broj bio ništa manje uspešnih 603.631 prodato vozilo. Rekordni april, spomenut u naslovu, doprinosi ukupnom skoru sa 162.093 vozila isporučenih tokom ovog vremenskog intervala. Za 4,3% bolje od aprila iz prethodne godine, kada je prodato 155.427 automobila, i ko zna koliko bolje od nekih prethodnih aprila.

Nekada je najvažnija na svetskoj mapi za BMW bila Evropa, sada je to Azija

Nema svetskog kutka koji BMW ne voli
Rukovodstvo kompanije ističe kako je za ostvareni uspeh posebno važan rast prodaja u sva tri ključna svetska regiona, što je deo globalne strategije balansiranja isporuka širom sveta. Nekada je najvažnija na svetskoj mapi za BMW bila Evropa, sada je to Azija. Osvareno je 20,8% godišnjeg rasta, odnosno 209.558 prodatih vozila, dok je prošla godina sa 173.738 isporučenih četvorotočkaša bila sve – samo ne loša. Primarno tržište, Kina, ostvarila je rast za prva tri meseca ove godine za 25,2%. Tamo je prodato 145.716 primeraka, u odnosu na prošlogodišnjih 116.381! Južna Koreja procentualno u stopu prati susede. Prošle godine BMW je tamo distribuirao 11.990 vozila, ove 14.097, i zabeležio 17.6% rasta. Japan je treći na listi sa rastom od 15%, jedinično – 21.510 vozila.

Možda nije prioritetna, ali Evropa i dalje najviše kupuje
Sledeća na listi bitnih regiona za BMW je Amerika, i to oba njena kontinenta. Konkretno, USA beleži 2,2% rasta, prodato je 135.827 vozila, a prošle 132.865! Ukoliko Brazil do sada nije bio interesantan u BMW statistikama, nakon 2014. godine će sa rastom od 23,3% biti. Prošle godine 4.531 Brazilaca odlučilo se za neki od automobila iz BMW grupacije. Ove je to učinilo njih 5.586, a očekuje se da će u narednoj grupa postati veća. Loš nije bio ni Meksiko, prodaja je porasla za 13,7%, isporučeno je 4.610 vozila, 554 više nego li u prošloj godini.

Primarno tržište, Kina, ostvarila je rast za 25% u prva tri meseca ove godine

Evropa, nekad najbitnija BMW-u, polako se oporavlja. Ako se gleda prodaja na celokupnom kontinentu, njenih 2,4% rasta deluje malo, ali ako se pogled baci na Skandinaviju, bogati region sa 20,8% zabeleženog rasta, stvari postaju drugačije. Evropa je za prva tri meseca postala bogatija za 283.702 BMW vozila!

Ko ne bi bio zadovoljan?
Ian Robertson, član borda direktora kompanija BMW AG, i osoba odgovorna za prodaju i marketing, nije krio oduševljenje postignutim. „BMW grupa postigla je rekordnu prodaju u aprilu, držeći nas na putu da postignemo naš cilj i ostvarimo prodaju od dva miliona prodatih primeraka u 2014. godini“, kaže on i dodaje, „Posebno mi je drago što se prodaja dve nove serije (serije 2 i serije 4) razvija dobro, dokazujući da su ovi potpuno novi modeli privlačni za kupce.“

BMW je najprodavaniji BMW
Na talasu uspeha BMW planira da šesnaest novih modela plasira na tržište do kraja godine. Krajnji cilj je za većinu proizvođača maglovitih dva miliona primeraka, a najviše se očekuje od automobila sa plavim propelerom. Upravo je prodaja ovih automobila ključna za dosadašnje rezultate. Prošle godine je za prva četiri meseca prodato 512.010 vozila, ove 549.100! Ostvaren je rast od 11,2%, a posebno imponuje činjenica da svaki od modela u ponudi kvartal završava sa uspehom. Period od prva četiri meseca 2014. godine, na koji se kompanija upravo osvrće, ostavio je lager kompanije „lakši“ za 140.840 vozila. Prošle godine je u istom periodu prodato 130.604 jedinica, 7,8% manje nego ove godine.

Evropa, se postepeno opravlja, zabeleženim rastom od 2,4%

Serija 2, lansirana na tržište tek u martu, našla je put do 5.000 kupaca. Serija 4, s čijom prodajom se otpočelo oktobra prošle godine, do sada je prodata u 25.859 primeraka. Ključni model brenda, BMW serije tri, ima 3,9% rasta u prvom kvartalu tekuće godine, najmanje od svih u gami, ali bolje nije ni mogao. Prošle godine prodali su 147.807 primeraka „trojke“, a ove 153.623 – niko mu nije ni za prići! Najbliža je serija 5, uz 4,2% rasta i 122.510 isporučenih vozila (117.524 prošle godine). Atraktivna serija 6 jedan je od rekordera game, 19,4% rasta i 9.999 prodatih vozila!

Terenska gama minhenskog proizvođača procentualno je u skoro dvocifrenom plusu. X3, nedavno plasirani manji brat „masivnog“ X5, ostvario je do aprila 9,8% rasta, a njega je odabralo 55.098 mušterija, 6.752 više nego u 2013. godini! Udarni model ovog dela BMW familije je X5, mnogi su jedva dočekalu novu generaciju, što se vidi kroz 20,8% rasta u prodaji! Prošle godina, kada se prodaja bazirala na starom modelu, prodato je 35.383 primerka do aprila, ove 42.753 X5-ica. Najbolji među onima koji na karoseriji nose značku „X“ je najmanji – X1, bar po broju dostavljenih primeraka. Prošle godine prodato 49.517 automobila, ove 55.342, ukupan rast 11.8%.

Terenska gama minhenskog proizvođača procentualno je u skoro dvocifrenom plusu

Električnoj „i“ familiji ovo je bio prvi april
Malobrojna, elektrifikovana „i“ familija, procente nema, što može da znači mnogo toga, ali je evidentno da BMW mnogo polaže u ovaj projekat. Tačno hiljadu primeraka i3 modela prodato je tokom aprila, a 2.996 njih u 2014. godini! Mnogi od su bili test modeli ili ih je proizvođač koristi kako bi promovisao „i“ ideju širom sveta. Sada, kada je prodaja kočano počela, biće dostupniji dilerima, i zbog toga BMW očekuje veći rast u narednom periodu. Tržište od kog se najviše očekuje je američko, odnosno Kalifornija, a prodaja u tom delu sveta počela je krajem aprila. Ove godine „i“ nije imao april s kojim će se meriti, 2015. godine želimo mu da ima rezultat hvale vredan!

Motorrad – motori!
Odsek dvotočkaša nije mnogo zaostajao u beleženju rekordnih rezultata prodaje za četvorotočkašima, široj polupaciji interesantnijim i u po mnogo čemu privlačnijim. Tačno 16.344 motocikala i maksi skutera Motorrad je prodao u aprilu 2014. godine. Nedavno svršeni april 12% je profitabliniji od aprila 2013. godine, kada je prodato 14.387 jedinica, u odnosu na 16.344 nedavno distribuiranih. Tako april 2014. postaje najuspešniji april u istoriji BMW Motorrada! Dalje, ovaj kvartal poslovne godine ostaće dugo pamćen, jer skok na 45.063 prodatih primeraka, sa 39.319 iz prošle godine, budi opravdanu ambiciju da bi identičan scenario mogao da se dogodi i 2015. godine!

Nije sve bilo blještavo i sjajno za grupaciju, neko je mora da bude crna ovca. MINI, simpatična ostrvska kompanija u vlasništvu BMW-a, ostvarila je minus

Ko to BMW-u sreću kvari?
BMW je od početka „kolonizovanja“ drugih brendova imao dobar način rezonovanja. Nisu kao neki na tuđ model prosto lepili svoj bedž, niti su na sopstvene modele lepili značke kupljene kompanije. Ispostavilo se to kao pametan potez, MINI i Rolls-Royce prosto su „buknuli“ pod vođstvom nemačkog giganta. RR ostao je na putevima slave, neki drugi ne, bar ne u potpunosti…

Nije sve bilo blještavo i sjajno za grupaciju, neko je mora da bude crna ovca. MINI, simpatična ostrvska kompanija u vlasništvu BMW-a, ostvarila je minus. Prošlog aprila njihovom brendu vernost je poklonilo 24.583 kupca, ove „tek“ 20.917… MINI je okrivio smenu generacija sprovedenu početkom godine. Prvi kvartal prošle godine kaže da je MINI prodao 90.738 automobila, isti kvartal ove godine kaže da je 78.738 prodato ove. Snažan rast rukovodstvo očekuje tokom leta, kada bi nova MINI hečbek platforma trebala da dobije pun zamajac. Podvlačimo, MINI nije u profitnom gubitku, MINI u je procentualnom padu, a sve i da želi u istom dugo neće ostati. BMW mu taj „luksuz“ neće dozvoliti!

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery