Online plus

Audi TT Cup

7Pregleda

Novo takmičenje

U jeku priprema za premijeru novog takmičenja Audi TT Cup, Audi Motorsport odeljenje obavilo je dvodnevno testiranje i prpreme vozača za početak sezone. Testovi su održani na dobro poznatoj stazi u Španiji nadomak Barselone gde svoje pripreme i testove održavaju i Formula 1 timovi. Naravno radi se o Katalunja trkačkoj stazi.


Audi ulazi u novi projekat koji je poznatiji kao (singl marque motorsport) „takmičenje jedne marke“. Ovako nešto uspešno sprovode godinama Ferrari i Porsche sa svojim takmičenjima širom sveta, Ferrari Challange i Porsche Carrera Cup. Audi će se za sada zadržati samo na evropskom kontinentu.

Kako kaže izveštaj, vođe ovog projekta gospodina Rolf Michela za dva dana izvezeno je blizu 7.700 km, sa kompletiranih 1540 krugova u totalu. Ovaj veliki test je odradilo budućih 18 takmičara ovog kupa. Uz to se navodi da je test toliko dobro prošao da nije bilo nijednog jedinog oštećenja na automobilima.

Michel je izjavio da je impresioniran, ne samo automobilom već i mladim vozačima, koji su besprekorno odradili testiranja i prikupili gomilu informacija za Audi Motorsport odeljenje. Pored prikupljanja podataka o automobilu cilj ovog testa je bio i uvežbavanje različitih procedura prilikom voženja trke. Uvežbavano je startovanje, prolazak prve krivine bez incidenata, ulasci i izlasci iz boksa, kao i dozvoljeni manevri prilikom preticanja.

Par reči o takmičarima: ovo takmičenje je internacionalno, u Audijevu kancelariju stiglo je 165 aplikacija vozača iz 30 različitih zemalja, posle prvih intervjua i nekoliko koraka eliminacije, izabrano je 18 vozača sa tri kontinenta koji predstavljaju 13 različitih nacionalnosti, a među njima su i dve mlade dame.

Prosečna starost takmičara je 20 godina, najmlađi takmičar ima 16, a najstariji 25. Nešto šarenija situacija je kod fizičke konstitucije vozača, visina se kreće od 162-187 cm, dok je težina od 55-81,5 kg.

Za 2015. godinu predviđeno je da se održi šest trkačkih vikenda, a Audi TT Cup će biti prateća manifestacija DTM šampionatu, što garantuje brojnu publiku i veliku medijsku pažnju. Ovo takmičenje pruža mogućnost mladim vozačima da postanu deo Audijeve trkačke porodice. „Quattro GmbH“ pruža priliku da se napreduje u zavisnosti od takmičarskih afiniteta, gde mladi vozači mogu da nastave svoju karijeru u DTM takmičenju za upravljačem RS5 DTM, da se oprobaju u GT Sport kategoriji sa Audijem R8 GT3 ili da postanu deo takmičenja trka izdržljivosti u WEC (World Endurance Chanpionship) za upravljačem Audija R8 LMS ili na najvišem nivou u kategoriji prototipova LMP1 sa apsolutni vladarom 24h LeMansa Audijem R18 e-tron quattro.

Za kraj, kao šlag na tortu nekoliko informacija o Audi TT Cup automobilu. Kao osnova poslužio je Audi TT S 2.0 TFSI. Agregat je pretrpeo sitne korekcije ali snaga je ostala ista-310 ks, sa mogućnošću korišćenja (push-to-pass function) „boosta“ od 30 ks. Ovaj dodatni paket snage biće dostupan svim vozačima u nekoliko navrata tokom trke, svaki automobil je opremljen elektronskom tablicom na kojoj će konkurenti i publika moći da vide da li neki takmičar koristi dodatnu snagu i koliko puta mu je još ostalo da koristi „boost“ funkciju.

Ukupna masa automobila spremnog za trku je svega 1.125 kg, što ga čini lakšim za 335 kg od njegovog drumskog brata, specificna snaga iznosi 3,6 kg po jednoj konjskoj snazi. Vizuelna razlika Cup TT-a u odnosu na TT-S ogleda se u većim usinicima na prednjem kraju, većem spliteru i novoj haubi sa otvorom koji doprinosi boljem hlađenju motora, a ujedno služi kao RAM AIR. Zadnji kraj krasi ogromni spojler koji podseća na automobile iz GT3 kategorije, a tu je i novi difuzor.

Audi ima novog partnera u vidu oficijelnog dobavljača guma, to je južnokorejski proizvođač pneumatika Hankook.

Prva trka AUDI TT CUP-a na programu je od 1.-3. maja. dok čekamo da se crveni semafori pogase možemo pogledati još jednom kako izgleda i kako zvuči Audi TT Cup automobil.

B. Avramović

Ostavite komentar