Online plus

Audi Prologue Allroad koncept

„Sloboda“ sa znakom „četiri prstena“
8Pregleda

Početak jedne sage

Audi je sa prologue konceptima započeo, usudićemo se da kažemo, priču koja će ostati zapamćena u automobilskoj industriji. Kao vesnici novog Audijevog dizajnerskog jezika, ovi koncepti čine značajan iskorak u odnosu na glavne rivale – Mercedes i BMW


Sada je pred nama treći po redu prologue. Nakon kupea i Avanta, red je došao i na allroad verziju. Šta ovaj naziv znači u Audijevoj nomenklaturi, vrlo dobro znamo. Allroad oznaka je poslovično rezervisana za modele koji su kadri da u visokom stilu prevaljuju hiljade kilometara na asfaltu, dok u isto vreme mogu veoma dobro da se snađu na bilo kojem drugom terenu, zahvaljujući pre svega mogućnosti podizanja klirensa.

U ovom slučaju, posla imamo sa „plug-in“ hibridom impresivne snage. Naime, prologue allroad je snažniji od dva prethodna koncepta, jer raspolaže sa čak 734 ks.

Da podsetimo, pre 15 godina je nemačka marka istupila sa novom klasom automobila. Debitant je bio Audi allroad quattro, automobil koji je sjedinio komfor i dinamiku luskuzne limuzine sa vrhunskom praktičnošću i superiornim „off-road“ voznim osobinama. Studija predviđena za automobilski salon u Kini predstavlja modernu interpretaciju allroad filozofije.

Moć i elegancija
Automobil je dug čak 5,13 m, što ga stavlja rame uz rame sa perjanicom A8. Sama forma i silueta deluju dinamičnije nego bilo koji raniji allroad model. Prednja hauba je duga a linija krova rano počinje da „pada“, ulivajući se u moćne D stubove. Bez obzira na izražen atleticizam, nimalo se nije izgubilo na eleganciji.

Izraženi odbojnici i uokvireni blatobrani nagoveštavaju jasno allroad nasleđe. Ispod naglašenih lukova točkova počivaju točkovi od 22 cola.

Pljosnata i široka „Singleframe“ maska hladnjaka dominira anfasom vozila. Premijum momenat je naglašen elementima od uglačanog aluminijuma, što je nova osobenost e-tron dizajna. Klinasta prednja svetlosna grupa u sebi krije Matrix lasersku tehnologiju, na koju su u Audiju definitivno ponosni, jer ne propuštaju priliku da naglase svoju lidersku ulogu u tom domenu. Svetlost se prelama u bezbroj mikro tačaka, a mogućnosti za distribuciju samog snopa su praktično neograničene. LED osvetljenje nosi novi e-tron potpis na ivicama usisnih otvora.

Dok se dizajn prednjeg dela vozila može nazvati progresivnim, zadnji je definitivno dinamičan. Na ovom planu je Audi i inače prepoznatljiviji od svojih konkurenata u vidu Mercedesa i BMW-a, a sa ovim rešenjem se identitet samo pojačava. Uska svetlosna traka povezuje zadnju LED signalizaciju. Kućišta su napravljena od 3D stakla, kreirajući skulpturalni, trodimenzionalni efekat. Sportska nota je naglašena atraktivnim završecima izduvnih cevi, integrisanim u spoj zadnjeg odbojnika i donje „suknjice“.

Digitalni „spa“ ambijent
Enterijer prologuea allroad je vedar, sportski, ali i krajnje prestižan. Pored obilja prostora, putnici mogu da uživaju u vrhunskom luksuzu, ali ovde nije reč o onoj vrsti luksuza prisutnoj u recimo nekom Rolls-Royceu, ovde luksuz u službi funkcionalnosti i upotrebljivosti. Izvedene linije armaturne table su geometrijski superprecizne, a centralna konzola je široka i masivna. Horizontalna tema osnovne forme armaturne table se prenosi i na instrumentaciju, i tek blagi „kačket“ koji skriva ispod sebe digitalne pokazivače „narušava“ tu „vodoravnost“.

Kvalitet kabinskog prostora i prisutna tehnologija su poznati Audijevi aduti. Prologue allroad može da se pohvali novim, inovativnim displejom instrumentacije. Duž čitave širine instrument table se proteže površina sa tri integrisana displeja osetljiva na dodir. Aluminijumski okviri obuhvataju vozačev ekran levo i desno od upravljača. Suvozač može da konfiguriše opcije info-zabavnog sistema preko širokog displeja, integrisanog u instrument tablu. Svoj prikaz može pokretom ruke da pošalje na vozačev displej.

Tunel centralne konzole ugošćuje dodatni displej za vozača, putem kojeg se kontrolišu klima uređaj, info-zabavni sistem i unošenje teksta. Inovativna OLED tehnologija sa ekstremno tankim, fleksibilnim filmom, pruža briljantan vizuelni doživljaj sa izuzetno izraženim kontrastima. Kada nije u funkciji, displej je u ravnom, povučenom položaju, a onog momenta kada se automobil startuje, pomera se pod određenim uglom. Novitet predstavlja i Audijev virtuelni kokpit, a reč je o displejima visoke rezolucije u vozačevom vidokrugu i tri poluprovidna ogledala, koja generišu virtuelnu vizuelnu scenu u tri nivoa. Zahvaljujući ovom naprednom pristupu, informacije potrebne vozače su bolje struktuirane i lakše za baratanje.

Nikako ne treba da zaboravimo na putnike na zadnjoj klupi prologue allroada. Oni mogu da koriste dodatni OLED displej na centralnoj konzoli, i pomoću njega da podešavaju sedišta, klima uređaj, info-zabavni sistem, ali i da razmenjuju podatke sa vozačem. Dva Audi tableta, koja mogu biti postavljena na naslone prednjih sedišta, takođe su u OLED tehnologiji. Ekstremno su tankog dizajna i blago su zakrivljeni.

Pored vrhunske tehnologije, superioran je i komfor koji Audi prologue allroad nudi. Tu je i inovativni, inteligentni softver pod imenom „batler“, koji identifikuje putnike preko njihovih pametnih mobilnih telefona i u skladu s njihovim željama podešava sedišta i klima uređaj. Sistem takođe predlaže muziku i planiranje rute u zavisnosti od prioriteta i želja korisnika. „Easy Slot“ sistem u centralnom grebenu povezuje telefone sa info-zabavnim sistemom automobila i puni ih putem indukcije.

Boje i opcije kada su u pitanju materijali, naglašavaju sportsko elegantni karakter Audija Prologue allroada.

Ekstremi iz dva sveta
Audijev koncept je superioran na asfaltu, superioran je u lakoj terenskoj vožnji, izuzetno je snažan, ali u isto vreme krajnje štedljiv.

Pri samoj pomisli na 4.0 TFSI V8 twin-turbo, svakom ljubitelju automobila će se naježiti dlake na telu. Pored SUS agregata, tu je i elektromotor, integrisan u osmostepenu tiptronic menjačku kutiju. Zajedno isporučuju 734 ks i 900 Nm maksimalnog obrtnog momenta, koji se putem quattro pogona distribuiraju na sve točkove.

Performanse su u domenu superautomobila – sprint do „stotke“ Prologue allroad obavlja za 3,5 sekunde, a prosečno troši tek 2,4 l benzina na 100 km. Ovo ne možemo da proverimo, ali hajde da verujemo Audiju. Emisija CO2 iznosi samo 56 g po pređenom kilometru. Litijum-jonska baterija je smeštena u zadnjem delu vozila i kapaciteta je 14,1 kWh. Obezbeđuje voznu autonomiju čisto na električnu energiju od 54 km. Sa AWC (Audi wireless charging) tehnologijom, koju marka razvija za serijsku proizvodnju, Audi prologue allroad može da se puni i induktivnim putem.

Što se dimenzija tiče, treba reći da je prologue 77 mm viši od prologue Avanta. Sama šasija je pravo remek delo. Upotreba lakih materijala je sveprisutna, uz sofisticirano ogibljenje. Kočioni diskovi od 20 cola su karbon-keramički. Adaptivno vazdušno ogibljenje sa sistemom koji kontroliše amortizaciju, nudi široku lepezu podešavanja, od ekstremno udobnog krstarenja do trkački oštrog upravljanja. Sistem dinamičkog upravljanja na svim točkovima kombinuje dinamičku upravljačku jedinicu sa varijabilnim odnosima i dodatnu upravljačku jedinicu za zadnje točkove, da bi se harmoničko uskladili parametri stabilnosti i dinamike.

Sve u svemu, Audi je kreirao pravo remek delo automobilske tehnologije i moći. Ono što će u godinama koje slede biti više nego interesantno je dinamika uvođenja svih ovih inovacija u serijske modele.

Pavle Barta

Ostavite komentar